Academic Work · Publicerad 14 sept 2021

För dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta i helpdesk eller inom IT-support är detta en guldchans. Som Service Desk Agent kommer du att samarbeta med försäkringsbolagets interna förvaltningar och externa leverantörer. Användarna är många och du kommer att få möjlighet att arbeta i stora IT-miljöer!

Information om uppdraget

Academic Work söker för vår kunds räkning en serviceinriktad medarbetare till deras Service Desk. Service Desk består idag av ca sju personer som tar emot IT-relaterade ärenden från både intern personal och externa leverantörer. Högt tempo varvas med ett strukturerat och målinriktat förbättringsarbete.

Tjänsten är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på försäkringsbolaget. Uppdraget är förlagt på heltid. Det finns goda möjligheter att bli förlängd eller överrekryterad förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
  • Ett utvecklande arbete där ena dagen inte är den andra lik
  • Ett väletablerat bolag där du ges möjlighet till att arbeta i stora IT-miljöer
  • Utvecklingsmöjligheter och goda chanser till karriär på olika sätt
Arbetsuppgifter

Du kommer du att ta emot IT-relaterade ärenden från företagets interna personal men också från externa leverantörer. Ärendena kommer in via telefon och mail och kan gälla allt ifrån datamiljöer, behörigheter och teknisk utrustning. Arbete på avdelningen sker enligt ITIL och du kommer proaktivt förbättra funktionens leverans och kompetensutveckling genom det dagliga LEAN-arbetet.
  • Arbeta med lösenordshantering
  • Stötta användarna i IT-relaterade frågor
  • Arbeta med incident- och problemhantering av ärenden som inkommer till Service Desken
  • Delta i möten i rollen Service Desk-specialist
  • Ta emot felanmälningar, koordinera ärenden och följa upp med externa leverantörer
  • Proaktivt arbeta med förbättring och utveckling av Service Desk och dess funktioner och service
Vi söker dig som
  • Har arbetat med kundservice eller teknisk support via telefon och IT-ärendehanteringssystem
  • Har bred teknisk förståelse samt god systemvana
  • Är flytande i svenska, detta eftersom du kommer att kommunicera på svenska dagligen
Det är meriterande om du
  • Kunskap inom SAFe samt agil arbetsmetodik
  • Kunskap om ITIL & processinriktat arbete
Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Skanstull
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga