Academic Work · Publicerad 1 okt 2021

Är du en person som har jobbat inom IT-support och vill ta nästa kliv i karriären är detta tjänsten för dig! Vår kund som är ledande inom pension söker nu en kommunikativ servicedesktekniker som ska hjälpa företaget säkerställa den bästa supporten. Här får du som har erfarenhet av support och har en trygg teknisk grund möjligheten att växa i en roll där du blir central och viktig i företagets digitala lösningar.

Information om uppdraget

Vår kund är mitt i en spännande förändringsresa där bland annat den digitala arbetsplatsen står i fokus. Vi söker därför för vår kunds räkning en nyckelspelande servicedesktekniker som kommer få möjligheten att vara den första kontaktpunkten vid IT-stöd och service till medarbetarna. Det primära ansvaret kommer bli att ge support via en Serivcehub, telefon, chatt och fjärrstyrning samt att registrera detta. Vi ser att du som person är serviceinriktad, har hög social kompetens och alltid gör ditt yttersta för att lösa användarnas problem.

Arbetsuppgifter
  • Ge IT/användarstöd
  • Hantera incidenter som uppstår i den digitala arbetsplatsen (dator, mobil, MS 365 etcetera)
  • Registrera inkommande samtal och meddelanden
  • Bemanna Servicehubben
  • Upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor
  • Följa Service Level Agreements
  • Föra vidare mer komplexa problem till grupper på 2nd/3rd line
Du kommer att jobba som konsult för Academic Work hos vår kund i Stockholm. Tanken är att på sikt bli anställd direkt av kunden, om alla parter är nöjda med samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Vi söker dig som
  • Har 1-2 års erfarenhet av att ha jobbat i en IT-supportroll/servicedesk
  • Är obehindrad i både svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet
Utöver ovanstående krav bör du också ha kunskap om
  • ITIL
  • Office365
  • SCCM, Intune
  • AD/Exchange & Azure AD
Som person är du:
  • Strukturerad
  • Stresstålig
  • Serviceinriktad
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga