Academic Work · Publicerad 17 sept 2021

Du kommer in på kontoret på morgonen, passerar den stora skärmen som lyser rött, gult och grönt för att indikera status hos kunderna, laddar upp med en kopp kaffe och slår sedan upp datorn. Nu är det showtime. Du, tillsammans med dina kollegor i supportteamet, är nämligen experter på ett system som automatiserar tusentals orderflöden åt en massa kunder dagligen. Det innebär att e-handelsbeställningar kan gå på några sekunder istället för flera dagar. Vill du veta mer om rollen som systemspecialist hos FS System, läs vidare nedan och sök tjänsten idag då urvalet sker löpande.

Information om uppdraget

FS System levererar tjänster för integration mellan kund och leverantör i IT branschen. De har kunder som Komplett, Ricoh och Techstep i hela Europa. I systemen hanteras 1000-tals inköpsorder dagligen mellan våra kunder och deras leverantörer, som utgörs av Samsung, Apple, Ingram Micro, Techdata, Logitech och många fler.

FS System är ett mindre bolag där alla arbetar tillsammans och man får ett stort eget ansvar. Bolaget består av en utvecklings- samt en supportavdelning och du kommer att tillhöra supporten som idag består av två erfarna medarbetare. Kontoret, som renoverades nyligen, är stort och ljust, och i fastigheten finns även fri tillgång till gym.

Förutom att din anställning kommer att vara stabil kommer du också få tillgång till utveckling och fortbildning. Du förväntas från dag ett att bli en i gänget och med det också ta både stort ansvar men även initiativ till företagets och din egen utveckling.

Arbetsuppgifter

I lösningen som FS System erbjuder har de ansvar för att systemet är uppe, leverantörer har sina integrationer fungerade och att man levererar innehåll enligt avtal. De hanterar kunders frågor om systemet och innehållet i systemet via mailsupport men arbetar även med att:
  • Varje morgon göra ett antal kontroller på alla kunder - målet är att upptäcka fel innan kunderna gör det
  • Ha kontakt med kunder och deras leverantörer dagligen för att hantera frågor om bland annat inköpsordrar och produktspecifikationer
  • Hantera supportfrågor om expempelvis priser eller status på fakturor
  • Felsökning av integrationer och buggar tillsammans med kunder och deras leverantörer. När det behövs finns det stöd från kollegor inom företaget som har samma tjänst eller utvecklare som utvecklat lösningen
  • Komma med förbättringsförslag, exempelvis att produktfilerna saknar information om vikt
  • Hjälpa kunder att integrera nya leverantörer i deras egna system genom att samla in information och lägga upp konton i systemet
Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av order- eller inköpsadministration samt förstår inköpsflödet
  • Har kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är positivt om du har erfarenhet av arbete inom företag med hög grad av automatisering av orderflödet. Det är även meriterande om du även har kunskaper i SAP, Microsoft NAV, Visma eller liknande affärssystem, samt kunskap om XML, text filer och Excel.

För att du ska både trivas men även lyckas i rollen ser vi att du som söker tjänsten är noggrann, serviceinriktad, resultatorienterad och problemlösande.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Kista, Stockholm
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och FS Systems önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Läs mer om FS System här.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga