Academic Work · Publicerad 27 juli 2021

Är du redo att ta dig an en ny utmaning? Vår kund söker nu dig som vill utvecklas samt få nya erfarenheter under ett kortare uppdrag. Du behöver vara analytisk och strukturerad och ska ha en stor vilja att lära dig de aktuella applikationerna och hur de samverkar. Brinner du för att hjälpa människor och drivs av problemlösning så har du kommit helt rätt. Vi söker dig omgående så sök redan idag!

Information om uppdraget

Vår kund har funnits i över 100 år och är en leverantör av hållbara och värdeskapande produkter och tjänster till bygg- och industrisektorerna. Rollen kommer främst att innehålla två komponenter där du dels kommer vara en del av supporten för de som använder systemen, C4 och e-handeln, och dels ha kontakten med användare för att ta emot och driva fram lösningar på deras supportfrågor. Du kommer att jobba nära en process- och systemutvecklare inom IT och kommer att ingå i gruppen Customer Experience Management som är ansvariga för de applikationer som används i den digitala kunderinteraktionen.

De söker nu någon som kan stötta upp i teamet under en kortare period. Till en början kommer uppdraget att stäcka sig fram till och med september. Det finns det goda chanser till förlängning.

Under din första tid kommer du att få en mentor som kommer stötta och hjälpa dig med att komma igång i arbetet. Ni kommer att gå igenom ett antal rutinmässiga arbetsmoment som du sedan kommer jobba med löpande. Under introduktionen är det önskvärt att det genomförs på kontoret, efter det kommer arbetet mestadels att utföras på distans.

Du erbjuds
  • En rolig och lärorik tjänst
  • Bygga upp ditt nätverk och möjligheten att skapa värdefulla kontakter i arbetslivet
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Ta emot, planera och koordinera lösandet av supportärenden inom PIM och eCOM
  • Upprätthålla driftövervakande rutiner
  • Överföra och följa upp supportärenden som måste föras över till systemleverantörerna
  • Upprätthålla en dialog med leverantörernas supportfunktioner
  • Upprätthålla en dialog med systemanvändare
Vi söker dig som
  • Godkänd examen från universitet/högskola gärna med inriktning information management eller systemvetenskap
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
  • Tidigare erfarenheter av att arbeta med PIM, eCOM eller Master Data Management
  • Tidigare erfarenheter inom support eller annat serviceyrke
Som person är du

I jobbet ingår det flera olika moment och som individ behöver du vara alert och ha en egen drivkraft till att utvecklas och lära. Det är en utmaning och man måste vara bra på att ha många bollar i luften samtidigt.

Du behöver också vara:
  • Problemlösande
  • Kommunikativ
  • Självgående
Övrig information
  • Start: Omgående, till och med september
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Akalla, Stockholm
  • Arbetet kommer främst att ske på distans
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga