Accountor AB · Publicerad 17 okt

Vi är ett familjärt företag. Här träffar du inte revisions- och redovisningsbyrån. Här träffar du oss.

Det finns en positiv energi hos Allians som märks när du kliver in genom dörren. Det känns helt enkelt att medarbetarna trivs och har roligt på jobbet. I tjänsten som redovisningskonsult kommer du att jobba nära Marina, verksamhetsansvarig. Runt dig har du ett positivt och trevligt team. Som medarbetare hos Allians erbjuds du också utbildningar för att vidareutveckla din kompetens. Vi ser också som självklart att du är involverad i och har inflytande över hur din egna tjänst kommer utvecklas. Varje månad träffas alla kontor för att utbyta erfarenheter. Vi satsar mycket på att medarbetarna ska må bra. Därför har vi massage på jobbet, flexibla arbetstider, familjedagar och ett generöst friskvårdsbidrag.

Övergripande ansvarsområden och arbetsuppgifter:
  • Säkra att redovisning, bokslut och rapportering till kunderna håller hög kvalitet, är korrekt och följer gällande lagar och regler.
  • Ansvara för månads- kvartals- och årsbokslut
  • Moms, skatteredovisning, årsredovisning, deklarationer, koncernredovisning och konsolidering
  • Initiera, utveckla och genomföra förbättringar och effektiviseringar
För att trivas i rollen tror vi att du är:
  • Trygg i att hantera månads- och årsbokslut.
  • Strukturerad med förmåga att prioritera, eftersom du arbetar självständigt med parallella uppdrag.
  • Effektiv, har eget driv och gillar att jobba mot avslut.
  • Kommunikativ, då du kommer att ha ett nära samarbete både med kunder och kollegor
  • Driven med förmåga att jobba självständigt då du ”äger” dina kunder och processer
  • Positiv och prestigelös då det är egenskaper som stämmer in på vårt team
Formella kvalifikationer
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Minst 5 års erfarenhet av att jobba med redovisning
  • Meriterande med konsultbakgrund
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Om Allians

Vi är en fullservicebyrå i tiden. Med det menar vi att alla våra former av ekonomitjänster är anpassade till dig. Har du ett mål så kan vi hjälpa dig med att uppnå det. Oavsett om du ska gå igenom din bokföring eller göra ett företagsförvärv.
Alla våra medarbetare är erfarna och alltid beredda att agera bollplank när du behöver det. Med deras rutin och kunskap kommer vi fort in i produktionen och kan ge dig den hjälp du behöver. Vårt mål är att skapa långa kundrelationer och lära känna våra kunders verksamheter väl. För oss är det viktigt att du som kund får trygghet och stabilitet.
Vi är medlemmar i GMN som är en sammanslutning av juridiskt oberoende bokförings- och företagsrådgivande företag. Tack vare vårt medlemskap kan vi även erbjuda möjlighet för våra kunder att få stöd vid företagande utomlands och vi får en inblick i hur lagar och regler fungerar i andra länder.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt

Vi intervjuar löpande så ansök gärna redan idag - dock senast den 25 Oktober 2017.
Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Lotta på: 010 – 161 38 83
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
25 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi

Inga fler jobb från Accountor AB tillgängliga