Aftonbladet · Publicerad 8 okt

Vill du vara med och bygga en världens mest framgångsrika digitala nyhetstjänster? Aftonbladet är Sveriges största nyhetstjänst med 3,2 miljoner dagliga användare och 250 000 betalande digitala prenumeranter av Aftonbladet Plus och Plus Premium.

Aftonbladet är en del av Schibsted och du i din tur kommer att vara en del av Consumer Business där Schibsteds alla publishers ingår.

Nu söker vi en CRM Specialist som ska vara en nyckelspelare på vår Customer Experience-avdelning på Aftonbladet. Du kommer vara en del av ett team på sex personer och arbeta aktivit med kunddialog, kundlojalitet och erbjudanden, främst med fokus på digitala kanaler, för att öka betalintäkter från våra användare.

Du kommer ansvara för delar av vår automatiserade kommunikation i kundens livscykel i nära samarbete med redaktionen och IT-utveckling. Genom att nyttja beteendedata och användarinsikt ger vi rätt budskap till rätt person i rätt kanal för att bygga den digitala affären.

Vi experimenterar med den senaste tekniken för att göra segmenterad och personaliserad kommunikation som gör skillnad. För rätt person är detta ett unikt tillfälle att driva utvecklingen av t.ex, AI-optimerad kommunikation och att arbeta tillsammans med data scientists för att skapa affärsvärde av prediktiva datamodeller och big data.

Ansvar och arbetsuppgifter
  • Implementera kunddialoger och flöden i Marketing Automation verktyg (ex. Adobe Campaign, Braze)
  • Arbeta hands on löpande med analys, optimering, test, utvärdering, genomförande och uppföljning.
  • Använda skilda kanaler för att så träffsäkert som möjligt nå kunder.
  • Ständigt A/B-testa och optimera för att effektivisera och maximera utfall och respons.
  • Testa, genomföra, övervaka, följa upp och analysera automatiserad kommunikation löpande.
  • Ansvar för att sätta upp målgruppsurval till kampanjer och kommunikation i kundvarvet.
  • Arbeta med NPS-data och kundinsikt, så att vi får input till att ständigt förbättra vår produkt både innehållsmässigt och funktionsmässigt.
  • Ta ansvar för att kunddatan håller hög kvalitet och ständigt utveckla hur vi kan få mer insikter om våra kunder.
Vi tror att du har 3 års erfarenhet av operativt CRM-arbete inom konsumenttjänster. Du har insikt i vad som driver försäljning och vad som driver lojalitet. Du kan räkna på KPI:er som affärsvärde, ROI och Customer Life Time Value och fatta beslut utifrån sådan input.

Annars:
  • Du är en person som troligen älskar att lära dig saker och gräva ner dig i information, data och funktioner.
  • Du är analytisk, pedagogisk och har ett strukturerat arbetssätt.
  • Du brinner för att se resultat samtidigt som du levererar med hög kvalitet ner på detaljnivå.
Vad vi erbjuder dig
  • En nyckelroll i vår affärsorganisation, du blir en viktig spelare i strategiska frågor och utveckling för framtiden.
  • Du blir del av ett team med stark laganda och som gör roliga saker tillsammans.
  • Du jobbar nära den journalistiska produkten och där pulsen av nyhetsflödet är ständigt närvarande i vår kultur.
  • Aftonbladet ingår i Schibsted Media Group som är en koncern inom Media och tillväxtbolag, och det finns mycket möjligheter till att dela kompetens, nätverka och hitta affärsmöjligheter på tvärs av koncernen.
  • Som anställd i Schibsted och Aftonbladet har du tillgång till en mängd förmåner såsom löpande personlig utveckling och kompetensutveckling, träningsbidrag, samt friskvård.
Placering: Västra Järnvägsgatan 21, "Schibstedhuset". Tjänsten rapporterar till VK Head of Customer Experience, Christine Lööb.

Som en del av denna process kommer vi att göra en bakgrundskontroll på slutkandidat.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Aftonbladet är svenska folkets primära nyhetskälla som varje dag når omkring 3,5 miljoner läsare och tittare, via mobila plattformar, webben, online video och som papperstidning. 250 000 svenskar är i dag prenumeranter på Aftonbladet Plus.

Varje dygn publiceras omkring 500 artiklar, men också ett stort antal video-inslag och tv-program.

Aftonbladet bevakar Sverige och världen och är ofta på plats och rapporterar direkt vid stora nyhetshändelser. Breaking News är en av de bärande delarna i vår journalistik och online video en integrerad del av nyhetsredaktionen. Stor vikt läggs också vid daglig agenda-journalistik, granskningar och gräv, underhållning, sport och livsstils-journalistik.

Aftonbladet har ca 300 anställda. Omsättningen 2017 var 1,9 miljarder kronor och vinsten 255 miljoner kronor.

Tidningen grundades 1830 av Lars Johan Hierta och ägs i dag av den norska mediekoncernen Schibsted (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent).
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
31 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Marknadsföring

Inga fler liknande jobb tillgängliga