Azets Insight AB · Publicerad 16 apr 2019

Är det dags för den roligaste tiden i din karriär inom redovisning? En tid då du får möjlighet att jobba med de bästa kollegorna i branschen samtidigt som du har tid till ett rikt privatliv?

Teamet som välkomnar dig består av 14 redovisningskonsulter, teamet ingår i den vertikal som hanterar våra internationella kunder. Totalt i vertikalen har du ett trettiotal kollegor med blandad senioritet och kunskapsutbytet är högt. Du kommer ha en nära dialog med din konsultchef, hon är en klippa som har jobbat hos oss under en längre tid och kommer därför med lätthet hjälpa din in i rollen hos oss.

I din roll har du eget ansvar för dina kunder där du kommer vara experten på just dina kunder men även delansvarig i det övriga redovisningsarbetet. Här kommer du bland annat hantera mycket inom det legala området samt få möjlighet att utvecklas inom exempelvis bokslut och årsredovisningar.Mycket av det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien vilket innebär att du kommer fokusera på kvalitativ redovisning och rådgivning till kunderna. Hos oss har du ett starkt varumärke i ryggen och ett tajt redovisningsteam där vi tillsammans skapar framtidens ekonomifunktion!

Blandningen av arbetsuppgifter och kunddialoger gör att arbetet sällan blir enformigt och det är samtidigt utvecklande. I rollen som redovisningskonsult på Azets kommer du ha en viktig funktion då du kommer vägleda, stötta och utveckla dina kunder. Hos oss på Azets får du en stor plattform och stora utvecklingsmöjligheter.

Hos oss kommer du att få:
  • Ansvara för din kundrelation
  • Starta upp nya kunder
  • Stötta dina kontaktpersoner i Rumänien som utför mycket av det löpande arbetet
  • Hantera kontinuerlig problemlösning och utveckling av befintliga processer
  • Rapportera till myndigheter
  • Hantera löpande redovisning, även årsredovisning
Vi arbetar självklart digitalt och utmanar oss ständigt i hur vi kan förenkla och effektivisera våra befintliga processer. Det är viktigt att du brinner för den rådgivande rollen inom redovisning och har lätt för att lära dig ny teknik.

Vem är du?

Vi har internationella kunder och därför kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska. För denna roll behöver du kunna hantera rapportering, avstämningar, momsredovisning samt årsredovisning och inkomstdeklaration.

Som person är du samarbetsorienterad och gillar att, tillsammans med dina kollegor, nå uppsatta mål. Utöver det behöver du vara den som utmanas av att hitta lösningar i komplexa situationer.

Låter det intressant?

Nu kan du söka tjänsten utan att bifoga CV, svara endast på några korta frågor! Du kanske också har några korta frågor till oss? Kontakta då Mika Grujcic på mika.grujcic@azets.com. Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
27 apr 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi

Inga fler liknande jobb tillgängliga