Blue Prism · Publicerad 3 aug 2021

Lockas du av att göra stora affärer och sälja innovativa lösningar som hjälper våra kunder med transformation?

Blue Prism expanderar och söker en Enterprise Account Manager i Stockholm.
Som kundansvarig på börsnoterade samt multinationella Blue Prism, leverantören av världens mest framgångsrika mjukvara för en "digital workforce", söker vi dig som vill ha en nyckelroll i att driva försäljning och utveckla affären. Vi ser fram emot din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Blue Prism är ett globalt expansivt företag som erbjuder en mjukvara som driver förändring, utmanar existerade processer och arbetssätt samt växer kraftigt i Norden. Nyckeln till framgången är våra medarbetare som sporras av stora mål och vår kultur som drivs av framåtanda, engagemang och gemenskap!
Som Enterprise Account Manager på Blue Prism i Stockholm får du möjlighet att bli en nyckelspelare på ett innovativt och agilt företag som är pionjärer inom Robotic Process Automation. Du får både möjlighet att bredda ditt professionella nätverk och fördjupa dig inom ett nytt hett område.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Enterprise Account Manager kommer du att utveckla och driva affärer tillsammans med dina kollegor i vårt svenska säljteam. Du skapar värde både genom att driva in helt nya kunder samt genom att vara rådgivare och hjälpa befintliga kunder att välja de lösningar som passar bäst utifrån deras behov och förutsättningar. Du skapar goda relationer med ledande befattningshavare hos kund och ditt huvudansvar som Enterprise Account Manager blir att säkerställa och förstärka Blue Prisms dominans på den svenska (nordiska) marknaden för intelligent automation.

Detta innebär:
  • Aktivt bidra till att förverkliga Blue Prisms vision och go-to-market strategi tillsammans med kunder och samarbetspartners.
  • Utarbeta affärsplaner för att uppnå och överträffa högt uppställda försäljningsmål på en tillväxtmarknad.
  • Direktförsäljning till nya kunder och befintliga kunder samt fungera som stöd i strategiska frågor med samarbetspartners.
  • Effektivt kunna presentera värdet av Blue Prisms lösningar till kunder och samarbetspartners i komplexa försäljningssituationer med många intressenter.
  • Budgetera och prognostisera intäkter.
  • Samordna marknadsförings- och försäljningsinsatser
  • Återkoppla feedback från kund till ledningsgrupp samt produkt och marknadsavdelning för att möjliggöra anpassning av produkten för ökad kundnöjdhet.
  • Kommunicera framgångsrika kundcase mot kund och sprida Blue Prisms företagskultur.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Företaget sitter i ett nytt samt fräscht kontor mitt i centrala Stockholm och tillsammans är ni 11 personer i säljteamet där du rapporterar till Head of Nordics.
Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med 6 mån provanställning där resor förekommer. Tjänsten tillsätts så snart rätt person är på plats.

VEM ÄR DU?

Vi tror att du drivs av att göra affärer och gillar att jobba i en roll med många kontaktytor där du får nätverka. För att trivas i vår kultur och prestera i rollen tror vi att du tar egna initiativ och är engagerad och självdrivande som person som tar ansvarar för dina resultat.

Vi tror att du tar vara på affärsmöjligheter och har en god verksamhetsförståelse som gör att du kan sätta dig in i de kundspecifika utmaningar som vi ofta möter. Du bygger förtroende, stödjer och uppmuntrar andra och skapar en stabil arbetsatmosfär. Du känner dig bekväm i och kommunicerar flytande i tal och skrift, på både svenska och engelska.

För att lyckas i din roll som Account Manager tror vi att du har:
  • Många års arbetslivserfarenhet av en liknande roll inom tillverkningsindustrin, bil-, bank-, finans eller telekomsektorn där du arbetat strategiskt med stora kunder.
  • Dokumenterad erfarenhet av komplex lösningsförsäljning (solution selling).
  • Mycket goda kunskaper inom ekonomi och ett starkt affärsmässigt tänk.
  • Dokumenterad erfarenhet och kunskap av en verksamhets alla delar såsom försäljningsprocesser, försäljningscykeln, kartläggning och segmentering av kunder samt olika försäljningsmetoder/strategier.
  • Mycket god planerings- och organisationsförmåga.
  • En akademisk utbildning eller motsvarande men viktigast att du har dokumenterad erfarenhet från produkt- tjänst eller lösningsförsäljning från tillverkningsindustrin, bil-, bank-, finans eller telekomsektorn.
INTRESSERAD?

I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
TNG: Specialister på fördomsfri rekrytering och bemanning TNG är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och specialister på fördomsfri rekrytering. Vår vision är att se bortom fördomar vilket innebär att du söker jobb mer rättvist och fördomsfritt, vilket bidrar till en hållbar arbetsmarknad. TNG ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester och en transparent kandidatupplevelse utmanar TNG sina kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG Tech, TNG IT Digital samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/lediga-jobb Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Vill du jobba som konsult via oss? https://www.tng.se/jobba-som-konsult Vår hemsida: https://www.tng.se/
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
29 sept 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Key Account Manager

Inga fler liknande jobb tillgängliga