Brightby Bemanning · Publicerad 9 juni 2021

Är du intresserad av att vara en del av ett faktureringsteam där ditt ansvar får växa i linje med företagets tillväxt? Se då hit! Nu söker vi på Brightby Bemanning ett flertal personer som vill vara en del av ett växande och spännande Tech- bolag. Kunden är ett av de mest framgångsrika företagen i världen och och nu behöver de stärka upp sitt faktureringsteam på huvudkontoret i centrala Stockholm. Totalt är det 3 tjänster där uppdragens längd varierar mellan 6 - 9 månader och det finns möjlighet att bli anställd hos kunden efter konsultuppdraget. Start är omgående.

Dina arbetsuppgifter:

Som faktureringsspecialist, eller kundreskontra-specialist, kommer du att förbereda fakturering för inlämning till kunder av olika slag och finansiella avstämningar. Du kommer att förbereda och granska månatliga fakturor enligt företagets riktlinjer genom att använda finansiella rapporter för att säkerställa att leveransfristerna följs.

Du kommer också att analysera, undersöka och lösa en rad interna och externa kundfrågor angående faktureringsstatus samt upprätthålla kommunikation till externa och interna intressenter för att lösa faktureringsfrågor och avvikelser.

Huvudansvar:
  • Ansvarig för kommunikation av faktureringsförfrågningar via Salesforce och e-post mellan kund, säljteam och andra interna intressenter
  • Underhålla och förbättra ekonomiska dokument
  • Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa faktura-uppgifter
  • Intern och extern kommunikation för att lösa eventuella problem
  • Besvara frågor från kunder och säljteam
  • Stöd vid månatliga och kvartalsvisa avstämningar och bokslut
Kvalifikationer:

För att lyckas i denna roll är du kundfokuserad och har utmärkta kommunikationsförmågor. Du är organiserad och detaljorienterad och har förmågan att förstå flödet bakom siffrorna. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt och ta ansvar för ditt eget arbete samt vara en lagspelare. Att kunna planera ditt arbete och arbeta mot deadlines, samt behålla lugnet och fokus vid höga arbetstoppar är också väldigt viktigt.

Vi ser att du gärna har:
  • Minst 3-5 års erfarenhet från att arbeta inom kundreskontra
  • Kunskaper i MS Office, där du jobbat mycket med Excel
  • Kandidatexamen inom ekonomi eller liknande är att föredra
  • Flytande engelska i tal och skrift
  • Det är ett stort plus om du har kännedom om databaser och SQL
Brightby Bemanning

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansökan

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Frida Dahlqvist, frida.dahlqvist@meritmind.se Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
  • Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
  • Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna
Kundreskontra, fakturering
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent

Inga fler liknande jobb tillgängliga