Centric Professionals AB · Publicerad 13 nov 2019

Centric söker nu en partneransvarig som ska ha hand om våra seniora underkonsulter och driva utvecklingen framåt tillsammans med våra partnerbolag och säljare. Verksamheten är etablerad och du kommer ta över en lönsam konsultgrupp.

Arbetsuppgifter
I rollen som Partner Manager kommer du att fortsätta att utveckla våra affärer tillsammans med etablerade och nya kunder samt underleverantörer. Centric har ett samarbete med underkonsulter gällande framförallt nischade eller spetskompetensroller. Du kommer arbeta med både försäljning och leverans av seniora IT-kompetenser och underhålla nätverket för att möjliggöra snabba och kvalitativa affärer. Rollen är leverans- och försäljningsinriktad.

Dina arbetsuppgifter kommer framförallt att innefatta:
  • Säkerställa konsultförsörjning efter kundernas behov.
  • Självständigt boka kundmöten med nya/befintliga kunder till Centric
  • Administration och uppföljning av befintliga samt nya uppdrag
  • Aktivt söka efter nya partners.
  • Skapa och utveckla nya affärs-/uppdragsmöjligheter hos partners.
  • Budgetansvar med planering.
  • Delaktighet i produkt- och tjänsteutveckling.
Din profil
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av IT-konsultbranschen från en liknande roll som Partneransvarig, konsultchef eller rekryterare. Det är viktigt att du har haft inslag för B2B-försäljning i din tidigare roll. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial examen inom IT, personal och/eller ekonomi. Du har god förståelse för IT-terminologin och kan agera rådgivare för IT-chefer och andra intressenter. Du har tidigare arbetat i roller som har inneburit mycket kontakt med kunder och leverantörer. I denna roll är försäljning en röd tråd i den mening att du skall vara van att hantera säljmöten, offertarbete och uppföljning mot kund samt införsäljning av uppdrag mot underleverantör. Du har en vana vid avtalshantering och prisförhandlingar.

Som person är du kommunikativ och har en god förmåga att skapa relationer både med kollegor, kunder och externa leverantörer. Du har lätt för att samarbeta och har arbetat med affärsutveckling i tidigare roller.

Vi kan erbjuda dig
Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler i expansiva Sundbyberg, med goda kommunikationsmöjligheter via tvärbana, tunnelbana och pendeltåg på gångavstånd.

Känner du att det är dags för en ny rolig utmaning? Kontakta oss idag! Intervjuer sker löpande och vi vill därför tipsa dig om att ansöka till oss snarast möjligt.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Fekri Yousef på tfn: 0733-571799 eller fekri.yousef@centric.eu.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
21 dec 2019
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1

Inga fler liknande jobb tillgängliga