Centric Professionals AB · Publicerad 18 okt

Centric söker nu för kunds räkning en supporttekniker som ska lösa supportärenden via en servicedesk med hjälp av remoteverktyg, telefon samt ett ärendehanteringssystem.

Som person ser vi att du är mycket serviceinriktad. Du har förmågan att kunna bemöta olika sorters människor och har lätt för att skapa förtroende och trygghet. Vidare är det viktigt att du är ansvarstagande och pålitlig.

Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak arbeta med support via en servicedesk och utföra enklare felsökningar:
  • Svara på och lösa ärenden från kundens personal
  • Registrera och administrera alla ärenden i ett ärendehanteringssystem
  • Vidarekoppla till 2:a och 3:e linjen via trepartssamtal eller via ticket
  • Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara
  • Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
  • Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
  • Ge telefonrådgivning
Din profil
  • Relevant gymnasie- eller högskoleutbildning
  • Tidigare erfarenhet från kundservice eller support
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda datorkunskaper (Windows)
  • Kunskaper inom Active Directory
Vi kan erbjuda dig
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar.

Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Meer informatie

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Sanna Dorielle på tfn: 0733-571793 eller sanna.dorielle@centric.eu.

Centric är ett IT-företag med över 350 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.

Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, konsult, Consultant, data, IT technician, Stockholm.

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Sanna Dorielle på tfn: 0733-571793 eller sanna.dorielle@centric.eu.

Centric är ett IT-företag med över 350 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.

Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, konsult, Consultant, data, IT technician, Stockholm.
+ Läs mer om jobbet