Cervera · Publicerad 16 sept 2019

Cervera söker en affärsdriven Business Controller!

På Cervera är vi specialister med fingertoppskänsla för sortiment och kundbemötande. Vi finns för kunder som värdesätter kvalitet och design och vi är det självklara förstahandsvalet när det gäller produkter för umgänget i hemmet. Vi ska vara en vän och rådgivare till dem som vill bjuda in och bjuda till. Därför finns vi. Därför går vi till jobbet. Vill du vara med?


Är du en controller med ett brinnande intresse för lönsamhetsfrågor knutet till produkter inom konsumenthandel? Här på Cervera erbjuder vi dig en spännande tjänst där utmaningarna bl a handlar om sortimentsutveckling, kanalstrategier och allokering inom både externa varumärken och private label.

Beskrivning av arbetsuppgifter:

Detaljhandeln förändras och så gör också vår organisation och vårt arbetssätt.

För Cervera är det idag viktigare än någonsin att snabbt kunna ta affärsmässiga beslut baserat på relevanta modeller och väl underbyggda analyser. Behovet av analyser och korrekt uppföljning ur ett kommersiellt perspektiv ökar kontinuerligt och för den drivne finns här stora möjligheter att vara med och påverka utvecklingen framåt och skapa värde för företaget.

Du arbetar i huvudsak på uppdrag av Cerveras Sortiments- & Inköpsavdelning, men har ett kontinuerligt utbyte med såväl andra affärsfunktioner som övriga controllers/dataanalytiker.

Ditt uppdrag blir att ta den befintliga rapporteringen till nästa nivå, men framför allt, att bidra med fler värdeskapande analyser och konkreta förslag till kommersiella förbättringar.

Tillsammans med företagets andra controller och CFO ansvarar du för modellutveckling av uppföljningsverktyg och kvalitetssäkring av dataanalys.

Vi söker dig som har:
  • Akademisk examen inom ekonomi, statistik, teknik eller motsvarande
  • 2-3 års erfarenhet inom data science/controlling, en bakgrund från big 4 eller managementkonsultföretag är starkt meriterande
  • Avancerade kunskaper i MS Excel
  • Grundläggande kunskap i SQL, R och Power BI är meriterande
  • Goda kunskaper i MS Powerpoint
  • Projektledarerfarenhet är meriterande
Som person har du en stark analytisk kapacitet, är strukturerad och noggrann med förmågan att förstå helheten och se samband. Du kan ta eget ansvar för kvalitetssäkring och planera ditt arbete för att optimera arbetsinsatsen i förhållande till externa behov.

Du trivs med att arbeta i retail och vårt höga tempo och det är avgörande att du är intresserad av kommunikation. Dina insikter behöver kontinuerligt förmedlas till dem som ska applicera kunskapen i sina processer. Tillsammans är ett nyckelord för Cervera.

Övrigt:

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde omgående. Intresserad? Registrera din ansökan senast den 29 september 2019. Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag. Frågor besvaras av CFO, Hans Redig Bolin hans.redig.bolin@cervera.se alt. telefon 08-630 94 94.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Cerverakedjan består av 75 fysiska butiker från Luleå i norr till Malmö i söder samt en webbutik på www.cervera.se. Förutom Cerverabutikerna ingår även i koncernen de två varuhusbutikerna NK Glas, Porslin & Kök i Stockholm och Göteborg. Under 2016 omsätts 950 MSEK i kedjan. Vi har ca 600 anställda medarbetare som brinner för vårt sortiment av drygt 6 000 artiklar och för Dig som kund.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
29 sept 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga