Chiquita Brands International Sarl · Publicerad 21 sept

Chiquita är ett globalt företag med huvudkontor i Geneve, Schweiz och verksamhet på sex kontinenter. Av de totalt 20.000 anställda är de flesta baserade i Centralamerika. Bolaget strävar efter att ge sina konsumenter glädje i form av att kunna njuta av hälsosamma färskvaror över hela världen och marknadsför sina produkter bland annat under premiummärket Chiquita®.

Chiquita Sverige upplever en positiv utveckling på marknaden. Företaget har en mycket stark varumärkeskännedom och är marknadsledande i Norden. Huvudprodukten är premium bananer och varuförsörjningen går genom två mogningsenheter placerade i Enköping och Helsingborg. Man tar ett stort socialt ansvar genom samarbetet med Rainforest Alliance där man värnar om miljö, de anställdas villkor samt skolgång och hälsa för barn och ungdomar.

Customer Service Representative

Chiquita söker en tf Customer Service Representative som ska rapportera direkt till vår Norden chef. Tjänsten är ett vikariat under mammaledighet i minst 1,5 år med mycket goda chanser till förlängning.

I den breda och varierade rollen som Customer Service Representative kommer du att arbeta med verksamhetens komplexa leveransflöde, utgöra företagets kundservicefunktion, vara allmän support till säljare och marknadsansvariga, samt agera Office Manager.

Den mångfacetterade rollens ansvarsområden innefattar:
  • Orderhantering - Översyn av hela leveranskedjan och kontroll av att denna löper enligt plan. Registrering, spårning och bekräftelser av order, utförande av beställningsprognoser, OTC-ansvar, mm.
  • Kundservice - Hantering av alla kundtjänst- och reklamationsärenden för företagskunder i Norden. Utgör kontaktpunkt internt för huvudkontoret i Europa och övriga Nordenteam.
  • Sälj- och marknadssupport - Allmän och bred support gentemot sälj- och marknadsavdelning. Säljprognoser, kundregistrering och avtalshantering, extern kommunikation och planering inför event, kampanjer och marknadsaktiviteter.
  • Rapportering och uppföljning - Framtagning och uppföljning av rapporter för bl a KPI:er och OOS. Löpande arbete för kontinuerlig förbättring av processer med möjlighet att ta eget ansvar för genomdrivande av förbättrings- och effektiviseringsprojekt.
  • Kontorsansvar - Ansvar för växel och inkommande telefonsamtal, konsumentfrågor, inköp av kontorsmateriel, backoffice-administration och fakturahantering.
Är du den vi söker?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av kundservice eller orderhantering, Supply Chain och leveransflöde för snabbrörliga konsumentprodukter, gärna med bakgrund från större leverantör inom dagligvaruhandeln. Vi tror att du har en eftergymnasial examen i bagaget och är i startgroparna av din karriär, på jakt efter en utmanande tjänst med möjlighet att utvecklas och avancera inom en framgångsrik, global organisation. Eftersom stor del av dina interna och externa kontaktytor är internationella kräver rollen flytande och avancerade kunskaper i såväl svenska som engelska. Resor internationellt kommer att förekomma med möjlighet att styra utsträckningen av dessa. Du är mycket van användare av MS Office, i synnerhet Excel. Tidigare erfarenhet av logistiksystem är meriterande.

Som person är du en ambitiös, kommunikativ och flexibel lagspelare, som trivs med breda ansvarsområden och många kontaktytor. Du är en självgående och proaktiv organisatör som söker miljöer med högt tempo och har en stark känsla för hur du bör prioritera dina arbetsuppgifter. Som kollega och medarbetare är du initiativrik och handlingskraftig, samt öppen och orädd inför nya arbetsuppgifter och samarbeten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Du erbjuds...
  • En bred och utvecklande roll på en dynamisk och attraktiv arbetsplats med karriärmöjligheter och kontinuerlig utveckling
  • Ett bra och tempofyllt arbetsklimat med högt i tak och drivna, engagerade kollegor
  • Möjlighet till internationella kontaktytor inom en global organisation med förekommande resor i Norden
Låter det som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan! Vi arbetar löpande med vårt urval i denna rekrytering med målsättningen att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.
Skicka ditt CV och personliga brev på engelska på email: dlaroche@chiquita.com senast den 30 september!
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga