Danske Bank · Publicerad 8 feb

Är du en initiativrik problemlösare med kunden i centrum? Vill du ha ett jobb där du får kombinera din erfarenhet inom cash management området med din förmåga att skapa bästa förutsättningar för kund? Då kanske du är vår nya kollega i VIP-support!

VIP-support i Stockholm är en del av Customer Implementations & Support inom Danske Bank och ansvarar för bankens största och mest komplexa företagskunder inom Corporates & Institutions och Business Banking. Vi är ett team på 10 personer som stöttar varandra och tillsammans säkerställer vi att vi ger våra kunder bästa möjliga service.

Nyckelspelare i våra kundteam
Genom bankens Cash Management tjänster erbjuder vi olika lösningar som effektiviserar hanteringen av företagets likviditet, flöde samt processer. Cash Management är nyckeln i kundrelationen och du blir därför en viktig spelare i våra kundteam. Du deltar aktivt i kundens affärer och arbetar tätt tillsammans med vår säljorganisation med ett gemensamt mål för att skapa värde för kunden och erbjudade bästa kundupplevelsen.

Du kommer att bistå våra kunder med löpande support kring bankens Cash Management produkter via e-post och telefon, samt delta i och genomföra egna kundbesök. Proaktiv rådgivning är en stor del av arbetet där du kontinuerligt ser över kundens Cash Management processer och identifierar förändringar. Du kommer även att delta i implementeringen av Cash Management lösningar för nya kunder.

Vem är du?
Vi har kunden i fokus och det är viktigt att du också har det! Vi söker dig som är en problemlösare med en stark vilja att göra kunden nöjd. Du är initiativrik, noggrann och ansvarstagande, och arbetar gärna både självständigt och i grupp. Social kompetens, känsla för service och en positiv attityd är något som hjälper dig att lyckas med uppdraget. Det är också viktigt för oss att du ställer dig bakom våra värdeord som är expertis, agilitet, integritet, samarbete och värdeskapande. Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du har ekonomisk utbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet från Cash Managent området eller betalningssidan.

Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi är just nu på en tillväxtresa som betyder nya och spännande utmaningar. Vi söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och våra affärer. För dig som vill växa både personligt och professionellt ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Claudia Franzén, Head of Customer Support Stockholm på 070-399 13 54.

Vi ser fram emot din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Som en av Nordens största banker letar Danske Bank efter rätt personer som vill vara med på vår resa mot att bli den mest tillförlitliga finansiella partnern. Vår ambition är att skapa värde för våra kunder, såväl privatkunder som företag och institutioner.

Danske Bank växer snabbt i Sverige, där vi är en utmanare på bankmarknaden, och vi vill därför anställa de mest ambitiösa personerna som vill vara med och bidra till vår drivna och inkluderande kultur. Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn och vi har 19 500 anställda i 16 länder, varav 1 500 i Sverige.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga