Danske Bank · Publicerad 28 apr 2021

Har du ett affärsdriv och drivs av att skapa möjligheter i kontakt med kund? Är du är nyfiken på att arbeta med gemensam kundportfölj i ett team med kompetenta, härliga kollegor med fokus på hög kund och medarbetarnöjdhet? Läs då vidare!

Vi ger våra kunder flexibla lösningar i moderna kanaler. Det senaste året har vår rådgivning främst skett digitalt, men det är ingenting som har varit nytt för oss utan snarare en naturlig utveckling av redan befintligt arbetssätt. Danske Bank utvecklar ständigt nya lösningar och förfinar arbetssätt främst drivet av nya kundbeteenden, det gör att vi har möjligheterna att verkligen fokusera på kunden och säkerställa en så bra upplevelse som möjligt. Du ingår i ett team om ca sjutton medarbetare som alla kommer med olika bakgrunder och kompetenser vilket gör att vi kan utvecklas och lära av varandra, allt för att skapa värde för kunden.

Helhetsrådgivning med proaktiva lösningar
Vi arbetar med gemensam kundportfölj där ditt uppdrag är att ge kunderna kvalificerad helhetsrådgivning. Vårt fokus ligger på att skapa värde för kunden, någonting som du som privatrådgivare gör genom att agera proaktivt och föreslå relevanta och individuella lösningar baserade på den unika kundens behov.

"Som privatrådgivare får du varierande arbetsuppgifter där du både kan fördjupa dig i specifika frågor men även får en bred kunskap inom viktiga och roliga ärenden gällande privatpersoners ekonomi." berättar Ashkan, ställföreträdande chef

Vi har beslutat att även i framtiden ge möjligheten att blanda hemarbete och att vara på plats på kontoret. Oavsett om vi möts fysiskt eller digitalt är det viktiga att vi arbetar tätt tillsammans både inom enheten men även med andra enheter i banken för att skapa vi resultat och hitta affärerna. Det som allt handlar om är att skapa förtroende och en långsiktig affärsrelation med Danske Bank och våra kunder.

Affärsdriven relationsskapare
Grunden för att trivas i den här rollen är att du tycker att rådgivning är kul och drivs av att arbeta för hög kundnöjdhet. Du bör se affärsmöjligheterna och triggas av siffror, samtidigt som du alltid har kundens bästa som första fokus. Det sker ständigt sker förändringar i rollen vilket gör att det är viktigt att du tycker att det är roligt att tillsammans med kunder och kollegor hitta de bästa lösningarna. Vi söker dig som kan göra din kunskap tillgänglig både för kollegor och kunder och drivs av att arbeta självständigt och själv ser affärsmöjligheter.

Din styrka är att du har kunskap och intresse av att arbeta med kvalificerad rådgivning i digitala kanaler och fysiska möten.
  • Du ska ha bankerfarenhet och ha Swedsec-licens, bolån och investeringsrådgivning
  • Erfarenhet som privatrådgivare är mycket meriterande
  • Vi ser gärna att du har akademisk utbildning, gärna inom ekonomi
Hoppas att vi har fångat ditt intresse!
Vid frågor är du välkommen att kontakta Helén Cordeus Biliotti, Chef Rådgivningscenter Stockholm City på tel. (0)752-48 28 94. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att läsa den!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Som en av Nordens största banker letar Danske Bank efter rätt personer som vill vara med och skapa värde för våra kunder genom att möta och överträffa deras förväntningar.

Du blir en del av en utmanarbank på den svenska marknaden, med ett starkt fokus på att växa. Vi är en organisation med 1 500 medarbetare som tillsammans strävar efter att bygga en än mer innovativ, agil och inkluderande kultur - en kultur där förändring ses som en möjlighet att utvecklas, och där nyfikenhet och engagemang uppmuntras. Vi arbetar tillsammans för att nå våra gemensamma mål, och utgångspunkten är att vi behandlar varandra med vänlighet och omtanke.

Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn och vi har cirka 22 000 anställda i 13 länder.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga