FMV · Publicerad 18 okt

Har du erfarenhet som registrator från statlig eller kommunal förvaltning?
Då kan detta vara tjänsten för dig.


Registraturen ansvarar för att FMV ur ett myndighetsperspektiv tillgodoser krav på registrering och diarieföring. Avdelningen består av funktionerna registratur och anbudskontor.

Till Registraturen behöver vi nu p.g.a. pensionsavgångar förstärkning av tre registratorer till vårt team i Stockholm

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata.

Ditt arbete som registrator
Som registrator ansvarar du tillsammans med dina kollegor för att FMV tillgodoser krav på registrering, diarieföring och inventering av allmänna handlingar och publikationer i FMVs ärende- och dokumenthanteringssystem samt utlämning av allmän handling.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. bevakning av e-postlådor och hantering av inkommande post samt registrering av publikationer. Du kommer att ha en rådgivande, utbildande och kravställande roll gentemot handläggare i verksamheten vid förfrågan om utlämning av allmän handling men även i andra ärendehanteringsfrågor. Andra förekommande arbetsuppgifter är diarieföring av inkommande och upprättade handlingar (öppna som sekretessbelagda). Arbete med anbudsöppningar och upprättande av öppningsprotokoll kan också förekomma. I dina arbetsuppgifter ingår även arbete med förvaltningsfrågor i form av testarbete och processarbete. Representation i arbets- och projektgrupper som sakkunnig kan också ingå.

Våra förväntningar på dig
Du har gymnasiekompetens eller motsvarande utbildning. Registratorsutbildning från högskola eller diplomerad registrator är meriterande.

Du har minst ett års erfarenhet som registrator, från statlig eller kommunal förvaltning. Vi vill att du har aktuell kunskap vilket innebär att du har arbetat med dessa frågor under det senaste året. Har du dessutom arbetat med förvaltning av diarieföringssystem och processer se vi det som en merit. Du har kunskap om diarieföringssystem, diarieföring och registrering, hantering av handlingar/ärenden samt lagstiftning inom området. Du har även goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagstiftning och förvaltningslagen och även kunskap om praktisk erfarenhet av hantering av sekretessbelagda handlingar.

Som person har du lätt för att samarbeta och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du tar ansvar för dina egna uppgifter är kvalitetsmedveten, strukturerad, tar initiativ och uttrycker en positiv attityd till ditt arbete. Du har väl grundade och tydliga värderingar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att kunna utföra dina arbetsuppgifter behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Låter det intressant?
Du söker tjänsten via FMV:s hemsida http://www.fmv.se/Jobba hos oss/Lediga jobb genom att skicka in din ansökan med CV, personligt brev och betyg.

Våra fackliga företrädare är Håkan Antonsson (OFR/S/Försvarsförbundet), Peter Andersson (SEKO), Gunnar Hansen (OFR/O) och Elisabeth From (SACO-S). Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).

Vid frågor ber vi dig kontakta Merja Aho på telefon 08-782 4000 (FMV växel).

Sista ansökningsdag 2018-10-28

Varmt välkommen med din ansökan!

FMV hjälper till att försvara Sverige. Vi levererar materiel och tjänster till Sveriges försvar och att arbeta här är att utföra ett viktigt samhällsuppdrag. Vi finns över hela landet och erbjuder trygga anställningar, eget ansvar och stora möjligheter till kompetensutveckling. För att arbeta hos oss måste du vara svensk medborgare samt genomgå säkerhetsprövning. FMV krigsplacerar anställda utifrån totalförsvarets behov. Vi tillämpar även provanställning. Läs mer på www.fmv.se
+ Läs mer om jobbet