Gazella AB · Publicerad 2 juni 2021

Gazella rekryterar nu en Business Controller till bolaget Fenix Begravning, som är en nytänkande rådgivare vid dödsfall. Fenix arbetar för att underlätta för familjer som förlorat en anhörig, detta genom personlig kontakt och digitalisering. Fenix erbjuder enkel rådgivning via web, video och telefon. Fenix erbjuder även en samlad plats för alla olika tjänster som behövs vid dödsfall och arbetar hårt för att erbjuda bättre ett mer rättvist alternativ för den som måste begrava en anhörig, där kunden står i fokus och tjänster enkelt anpassas efter behov.

Fenix Bergravning är en digital utmanare under tillväxt. För att fortsätta utveckla verksamheten både i Sverige och i England, förstärker de nu ekonomiavdelningen med en Business Controller som kommer att arbeta tätt tillsammans med CFO och övriga i ledningsgruppen. Rollen är bred och utvecklande och innefattar såväl analytiskt som strategiskt arbete, diverse utvecklingsprojekt samt flertalet kontaktytor i organisationen. Detta är en möjlighet att vidareutvecklas i en dynamisk organisation och inom ett bolag som sätter kunden i fokus.

Vi intervjuar kandidater löpande och ber dig skicka in ditt CV redan idag!

Vad Fenix Begravning erbjuder dig
Fenix Begravning är en arbetsplats som värdesätter mångfald och jämn könsfördelning och uppmuntrar därför sökanden med olika bakgrund. Tjänsten är på heltid med placering på kontoret i Stockholm.

Din utmaning
  • Arbeta strategiskt och tätt tillsammans med CFO och CTO samt övriga i organisationen för att vidareutveckla verksamheten i Sverige samt för att etablera och expandera verksamheten i England.
  • Ansvara för arbetet med lönsamhetsanalys och prissättning.
  • Arbeta med budget, prognos och uppföljning.
  • Aktivt delta i arbetet med implementering av BI-verktyg.
  • Utveckla arbetssätt och interna processer samt ta fram nya rutiner.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi samt minst 2-3 års erfarenhet från en analytisk roll på en ekonomiavdelning, gärna Business Controller eller en liknande roll. Du har med fördel arbetat i startup-bolag under tillväxt sedan tidigare och i en internationell miljö med engelska som koncernspråk. Då tjänsten innebär kontaktytor i både Sverige och England är det ett krav att du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. För att lyckas i tjänsten har du även goda kunskaper i Excel och om du arbetat i Microsoft Business Central tidigare, ses det som meriterande.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och självständig i ditt arbete samtidigt som du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Då det är en ny roll är det viktigt att du är nyfiken och engagerad och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter samt är bra på att ta egna initiativ. Vi ser också att du är en person som drivs av nya utmaningar, då rollen ger utrymme för många utvecklingsmöjligheter!

Om Fenix Begravning
Fenix arbetar för att underlätta för familjer som förlorat en anhörig, detta genom personlig kontakt och digitalisering. Fenix erbjuder enkel rådgivning via web, video och telefon och tillhandahåller även en samlad plats för alla olika tjänster som behövs vid dödsfall. Hos Fenix arbetas det hårt för att erbjuda ett mer rättvist alternativ för den som måste begrava en anhörig, där kunden står i fokus och tjänster enkelt anpassas efter behov.

Bolaget grundades år 2014 och är verksamt både i Sverige och i England med cirka 30 anställda. Huvudkontoret är placerat centralt i Stockholm. Läs mer om Fenix på deras hemsida: https://fenixbegravning.se/om-fenix/

Ansökan
Har vi fångat ditt intresse? Registrera ditt CV för denna tjänst! I den här rekryteringen samarbetar Fenix Begravning med Gazella. Har du frågor är du välkommen att kontakta Evelina Norén som är ansvarig rekryterare för denna tjänst på: evelina.noren@gazella.se

Gazella arbetar ständigt med en rad spännande bolag, i flera olika branscher. Är du ekonom eller ledare? Skicka in ditt CV för att öka dina chanser till nya jobbmöjligheter!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Gazella strävar efter att vara den givna konsult- och rekryteringspartnern inom ekonomi och finans. Vi hyr ut och rekryterar till bade stora och sma foretag inom alla olika branscher, fokuserat pa Stockholm med omnejd. Våra nytänkande och engagerade medarbetare har själva lång operationell erfarenhet eller bakgrund inom ekonomi eller personal och arbetar i mindre team, specialiserade på olika roller. Det gör att vi har god förståelse för alla tjänster, på alla olika nivåer inom ekonomifunktionen. Vi hittar briljanta och presterande ekonomer! Gazellas familjära personalkultur, vårt stora engagemang för att upprätthålla kontakten med våra kandidater samt ett skräddarsytt searchverktyg, bidrar till vår förmåga att leverera en snabb, flexibel och preciserad tjänst.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
31 juli 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi

Inga fler liknande jobb tillgängliga