Hemfrid · Publicerad 16 jan 2020

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Nu söker vi en Ekonomiassistent med stort intresse för ekonomi, administration och kundservice - låter det som något för dig? Läs mer nedan.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomiassistent på Hemfrid är du en del av vår Ekonomiavdelning bestående av 12 personer fördelat på tre funktioner; redovisning, lön och controlling. Du har ett tätt samarbete med dina kollegor på avdelningen, likaväl som du arbetar självständigt och tar eget ansvarar för dina arbetsuppgifter.

I rollen som Ekonomiassistent kommer du arbeta med fakturering, kund- och leverantörsreskontra, skattereduktion för RUT- & ROT-avdrag, vara delaktighet i bokslutsarbete samt andra administrativa uppgifter. För att trivas i rollen är det viktigt att du är intresserad av kontakten med våra kunder då du hanterar kundärenden både via telefon samt mail. Som en del av Ekonomiavdelningen arbetar du som en stödfunktion och finns även behjälplig dina kollegor vid frågor samt arbetsuppgifter gällande din avdelning.

Du kommer bland annat arbeta med:
  • Fakturering
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Skattereduktion
  • Avstämningar
  • Delaktighet i bokslutsarbete
  • Besvara frågor inom arbetsområdet från våra kunder

Din profil


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad, ansvarstagande och strukturerad. För att passa in hos oss tror vi att du är en glädjespridare som snarare ser lösningar än problem, och att samarbeta och hjälpas åt inom teamet är en självklarhet för dig. Utöver detta ser vi gärna att du har:
  • Tidigare erfarenhet som Ekonomiassistent eller motsvarande
  • Har goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel
  • Det är meriterande men inget krav om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, samt har arbetat i affärssystemen Unit4 Businessworld (Agresso) och Salesforce

Vi erbjuder


Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Vi bjuder gärna in interna som externa föreläsare/utbildare för att utvecklas och har sedan 2018 satsat på Franklin Coveys ledarskapsprogram "7 goda vanor" för att skapa en kompass för ett bra och professionellt förhållningssätt och stärka grunden för en gemensam företagskultur. Självklart har vi kollektivavtal, individuell lönesättning, goda förmåner och sociala aktiviteter.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020-års Karriärföretag och har under 2019 fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.


Ansökan


Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.

Tjänsten är på heltid 100 %. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget.

Välkommen till Hemfrid!


Om Hemfrid


Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 400 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
28 jan 2020
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga