Hemfrid · Publicerad 4 okt 2019

Som operativ chef får du kliva in i en snabbrörlig miljö i ett starkt och framgångsrikt bolag. Du kommer ha en nyckelroll i den satsning vi gör inom vår säljorganisation. Vi hoppas att du vill vara med på vår framgångsresa!


Dina arbetsuppgifter


I rollen som operativ chef för vår innesäljsavdelning och reception söker vi dig som drivs av att arbeta med försäljning, förändring, ledarskap och självklart - kundservice i världsklass. I rollen som operativ chef ingår bl.a. att utveckla Hemfrid kundserviceavdelning till en mer säljande funktion med kunden i fokus samt att upprätta nya strategier och verktyg för att nå våra mål. Hos oss lyssnas dina idéer på, och du ges stort utrymme till att förbättra våra processer för innesälj och reception.

I rollen har du ett personalansvar för 3 personer som arbetar hel- och deltid som innesäljare samt receptionist. Tillsammans bidrar ditt team för att skapa den bästa kundupplevelsen. Ni arbetar tätt mot vår drift och är en viktig intern supportfunktion. Utöver ditt direkta chefsansvar har du även ett arbetsledande ansvar för våra utesäljare som stöttar upp i innesälj/reception när behovet finns. Du rapporterar till säljchef.

Din tjänst är fördelad på ca. 70 % egna samtal och 30 % mer strategiskt arbete så som driva nya processer, ledarskapsfrågor, schemaläggning etc. De samtal som främst inkommer i tjänsten är potentiella kunder, befintliga kunder samt jobbsökare via telefon, mail samt chatt.

Vi letar efter dig som

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsfokuserad, stresstålig, driven och älskar försäljning. Utöver detta ser vi gärna att du har:
  • Erfarenhet från försäljning - gärna B2C
  • Är en skicklig kommunikatör, tal samt skrift, på svenska samt engelska
  • Älskar service och har kunden i fokus
  • Har erfarenhet från en ledande befattning
  • Vill jobba på ett företag under tillväxt, där det händer saker hela tiden
  • Meriterande om du har erfarenhet från en liknande tjänst
Vi erbjuder
  • Självständigt och utvecklande arbete med stort ansvar
  • Möjlighet att förändra och påverka nuvarande rutiner och förhållningssätt
  • Personlig utveckling i service och ledarskap
  • Att vara med på Hemfrids tillväxtresa att ta tjänster i hemmet till nästa nivå
  • Självfallet har vi också kollektivavtal, friskvårdsbidrag, personalrabatter, sociala aktiviteter och tillämpar individuell lönesättning

Övrig information


Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 08-17. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget.


Ansökan


Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen med din ansökan via vårt ansökningsformulär, vi tar inte emot ansökningar via e-post.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.

Välkommen till Hemfrid!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga