Hero · Publicerad 26 nov

Det var år 2006 som initiativtagarna till Vitamin Well upptäckte saknaden av ett modernt, nyttigt och välsmakande alternativ till läsk och söta juicer. Vitamin Well är ett svenskt företag med en affärsidé att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten och 2008 lanserades de första produkterna i Sverige via Apoteket.

Vitamin Well har vuxit och består i dag av flera varumärken; Vitamin Well, NOBE aloe vera, NOCCO (No carbs Company), Barebells Functional Foods, Tyngre och Snackbros, som alla säljs i både dagligvaruhandeln och servicehandeln.

Vad innebär tjänsten?
Nu söker Vitamin Well efter en Supply Chain Assistent med placering på Vitamin Wells huvudkontor på Kungsholmen i centrala Stockholm med direkt samarbete med hela Supply Chain-avdelningen.

Du kommer att vara ett otroligt viktigt administrativt stöd och operativt supporta Vitamin Wells Inventory manager. Du kommer att ta fram rapporter och förbereda data för vidareanalys, reda ut operationella avvikelser, avlasta Supply Planners med administrativa uppgifter såsom att registrera inköpsorders. Exempel på ytterligare arbetsuppgifter:
  • Analysera och effektivisera varuflödet genom leveranskedjan
  • Administrativt arbete med lagerhållningsprognoser
  • Arbetet med exponeringspall-processen, från prognos till färdigt lager
  • Hantera returer och reklamationer till lagret
  • Ansvara för kommunikation gällande lagerstatus och tidskritiskt inkommande gods
  • Back-office uppgifter till supply planners: skapa och underhålla linköpsorders i systemet
  • Uppdatera inleveranser i affärssystemet baserat på utfallet
  • Avvikelsehantering och avstämning av lagersaldo samt inleveranser
Vitamin Well erbjuder en tillväxtfokuserad och snabbt föränderlig arbetsmiljö med goda möjligheter att utvecklas inom sin kompetens samtidigt som man har en hög exponering mot bolagets alla funktioner samt externa samarbetspartners.

Vem är du?
Du känner dig hemma i excel när det kommer till att flytta information, skriva grundläggande formler och kanske även pivottabeller. Analytiskt tänk och noggrannhet med siffror är bland dina främsta egenskaper. För rollen är det också viktigt med kommunikation och socialt samspel med kollegorna. Du trivs att vara i en miljö som är kreativ, snabbrörlig och energirik. Övriga egenskaper:
  • Agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet
  • Du har en god grundläggande förståelse för flödet inom Supply Chain
  • Du pratar även flytande i svenska och engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft AX Dynamics och/eller har erfarenhet av manufacturing businesses.

Tillträde, omfattning och anställning
Vitamin Well behöver någon som kan starta redan i december. Uppdraget är på 6 månader och du är anställd av Hero under hela perioden. Eventuell chans till förlängning. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten tillsätts när vi hittar rätt person.

Skicka in din ansökan via länken.

"We are heart working"
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga