House Of Control · Publicerad 10 juli 2020

Allt började med ett inbrott på grundarens företag för drygt 14 år sedan, idag är House of Control ett företag i kraftig tillväxt i Norge, Sverige och Danmark med ambitioner om att nå ut till övriga Europa. House Of Control har skapat digitala lösningar för CFO, teamet och verksamheten som gör att tidskrävande rapportering förvandlas till något positivt. Ett antal erkända revisionsbolag anser att deras lösningar tillhör bland de bästa på marknaden.

House Of Control har trots pandemin vuxit kraftigt på den svenska marknaden och är i fortsatt tillväxt med oerhörd potential på den svenska marknaden varför de nu satsar stort på den svenska säljorganisationen. I samband med att företaget vuxit och tagit in många nya kunder växer även behovet av duktiga Customer Success Managers vars uppgift i huvudsak är att växa med kunderna och säkerställa kundnöjdhet och användande av House of Controls SaaS lösningar.

Är du en ren förvaltare som gillar att jobba administrativt och tycker att allt var bättre förr? Ogillar du förändring och sitter helst framför skrivbordet och snurrar befintliga avtal? Då är du inte rätt person för just oss. Drivs du däremot av långsiktiga kundrelationer och att göra business med befintliga kunder så kan du vara rätt. Vill du hjälpa våra kunder att bli bättre användare av de digitala lösningar som hjälper dem spara pengar och att få bättre kontroll på alla deras tillgångar, avtal och åtaganden? Kan du bygga tillit och förtroende och skapa merförsäljning genom att köpa fler för kunden viktiga lösningar/tjänster?

Du blir en del av den svenska organisationen och utgår från ett fräscht kontor i Alviks Strand. Samtidigt arbetar du nära dina nordiska CSM kollegor, produktionsteamet och kundtjänst som sitter i Hövik/Oslo samt Köpenhamn. Du rapporterar till Customer Success Director och har en Deputy Customer Success Director till stöd vid behov.

Vi erbjuder dig:
  • Chansen att representera ett bolag i stark tillväxt och med hög ambition
  • En betydelsefull roll som Customer Success Manager i bolagets satsning i Sverige
  • En stimulerande och utvecklande yrkesvardag i en spännande Customer Success organisation med högt tempo och stark säljkultur
  • Kompetenta och engagerade kollegor i en positiv, dynamisk arbetsmiljö
  • Stora möjligheter att utvecklas i din roll som Customer Success Manager.
  • Konkurrenskraftiga lönevillkor
Om jobbet:
I rollen som Customer Success Manager kommer du att ansvara för ett hundratal befintliga kunder inom den privata sektorn så väl som den offentliga. Du ansvarar tillsammans med produktionsteamet att implementationen fungerar väl, du ansvarar för att säkerställa att alla användare av systemen är bekväma i att jobba med de nya lösningarna. Du ansvarar för merförsäljning på respektive kund och har en stor pamflett att erbjuda med olika tilläggsmoduler såsom e-signering, GDPR anpassningar eller andra kundanpassningar av den molnbaserade Complete Controll SaaS-lösningen.
  • Regelbundna kundmöten där du ansvarar för utbildning och att onboarda användare
  • Skapa dig en bild av kundens behov och erbjuda anpassade moduler som skapar ytterligare försäljning.
  • Ge kontinuerlig uppföljning och justera lösningar för att alltid tillgodose kundens behov.
  • Delta i kundmöten med våra säljare när de behöver mer teknisk support.
  • Säkerställa att befintliga kunder förblir kunder.
Om dig:
Vi söker dig som är driven, proaktiv och kundfokuserad. Du är förtroendeingivande och har en förmåga att anpassa dig till olika funktioner hos dina kunder. Du är en mycket pedagogisk person som uppskattar att lära ut med stort tålamod. Du är trygg i dig själv och kan snabbt identifiera kunders behov och komma med bra anpassade lösningar till kunden.

För att lyckas i rollen är du ambitiös och trygg i att hålla presentationer för små som stora grupper. Du har ett genuint tekniskt intresse men ser främst till den nyttan som teknik skapar som möjliggörare för att nå dina och kundernas mål. Att sälja mervärde och uppsälja ligger dig naturligt. Har du tidigare arbetat som Customer Success Manager med säljbudget så är det mycket meriterande.

Mer om dig:
  • Har erfarenhet av B2B-försäljning av tjänster eller lösningar gärna SaaS eller IT
  • Du har lärt ut system eller tjänster på ett pedagogiskt sätt
  • Van att arbeta i föränderlig arbetsmiljö och att jobba i högt tempo
  • Erfarenhet av att kommunicera med C-Level
  • Är en lagspelare och som önskar att jobba mot högt uppsatta mål
  • Självgående med högt självledarskap
  • Ett brinnande intresse för kundrelationer och att skapa affärsnytta
  • Grundläggande förståelse för ekonomi
  • Effektiv och strukturerad
  • Lär dig tekniska lösningar fort och kan enkelt och engagerande förmedla nyttan till kunder
  • Är flexibel och kan resa både i Sverige och Norge
Rollen kräver även att du är behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, har goda kunskaper i Officepaketet och innehar B-körkort. Du har inget emot att fira framgångar och klappar gärna på kontorets egen lilla hund som springer mellan stolarna på kontoret. Du måste på något sätt ha tillgång till bil, skaffar du dig eller har en vit bil folierar vi den och ger dig en fin tilläggsersättning samt milersättning såklart. Du är flexibel och kan resa till teamet i Norge regelbundet vid behov.

Varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Regionchef Sara Sjölund. Urval sker löpande. Intervjuer påbörjas tidigast i början av augusti. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta sara.sjolund@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Urval sker löpande.

House of Control är ett SaaS-företag i stark tillväxt som hjälper företag med att få kontroll på operationella kostnader och ekonomiska förpliktelser. Vi har utvecklat och levererar den molnbaserade tjänsten Complete Control. Genom huvudkontoret i Norge och våra dotterbolag i Sverige och Danmark betjänar vi idag över 1 000 kunder i 60 länder. Vi är marknadsledande på aktiv förvaltning av avtal och åtaganden för både små och stora företag inom den privata, offentliga och statliga sektorn. Vi förvaltar företagsvärden för över 150 miljarder kronor. Våren 2015 kom det norska investeringsbolaget Viking Venture in på ägarsidan, och målet är att ta innovationstakten vidare ut i världen från 2016. House of Control AS är en oberoende och neutral aktör. Våra medarbetare är engagerade och vi är stolta över en god arbetsmiljö med en stark organisationskultur. Företaget grundades 2006 och har varit gasell 4 år i rad. Läs mer om oss på www.houseofcontrol.se
+ Läs mer om jobbet
Om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga