II-VI · Publicerad 9 feb 2021

Nu söker vi en medarbetare till IT-supporten hos II-VI, välkommen med din ansökan!

Har du jobbat på en helpdesk som first eller second line och söker nu efter nya utmaningar? Är du tekniskt intresserad och vill jobba för ett högteknologiskt spetsföretag? II-VI, som är världsledande inom optisk kommunikation, söker nu förstärkning till deras helpdesk, urval görs löpande så sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

II-VI är ett högteknologiskt, internationellt bolag som tar fram banbrytande och högkvalitativa produkter inom optoelektronik. Du kommer till ett finansiellt stabilt bolag i kraftig tillväxt med en internationell känsla som har några av världens mest kända techbolag som kunder. På II-VI jobbar du i en kompetensintensiv och snabbväxande organisation med korta beslutsvägar och i rollen som IT-support blir du en viktig spelare i företagets fortsatta utveckling.

Du kommer till en roll med flera kontaktytor, både i Sverige och runt om i världen och kommer ha stöd av en erfaren kollega på kontoret i Järfälla där du utgår från. Personalmixen är väldigt blandad med många olika nationaliteter och blandade åldrar och många kollegor är dessutom framstående specialister inom sina områden inom optoelektronik. II-VI:s värdeord integritet, samarbete, ansvarstagande, respekt och entusiasm är något som genomsyrar alla delar av verksamheten.

Du kommer till en IT-avdelning som nu kommer utökas då bolaget växer och du får en upplärning tills du är flygfärdig och redo och axla rollen självständigt fullt ut. Du blir erbjuden en marknadsmässig lön, bonusmodell, sex veckors semester, frisk- och sjukvårdsförsäkring samt ett generöst pensionsupplägg genom Skandia.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som IT-support på II-VI kommer du stödja organisationen i olika frågor gällande IT-strukturen och kommer variera mellan enkla och regelbundna uppgifter till hastigt uppkomna problem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
  • installera och konfigurera hårdvara, mjukvara, nätverk, skrivare och scanners
  • övervaka och underhålla IT-systemen och nätverken
  • svara på frågor och lösa problem från organisationen, både via telefon och onsite
  • skapa nya konton
  • reparera eller ersätta IT-utrustning
  • hantera administration av mobiltelefoner
Rollen innebär också

Totalt är det 200 personer och 400 datorer i organisationen som IT-avdelningen supporterar. Du utgår från huvudkontoret i Järfälla men kommer då och då hjälpa till på systersiten i Kista. Du rapporterar till chefen för den globala IT-organisationen som ligger i Storbritannien men jobbar nära resten av IT-avdelningen i Järfälla.

Tjänsten är på heltid, 38,75 timmar i veckan, med flexibla arbetstider och startar när rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som är tekniskt intresserad och har minst 2-3 års erfarenhet av jobb i en IT-helpdesk både med mjuk- och hårdvara. Du har god kännedom om allt från windows-relaterade problem till hur man fysiskt sätter upp en ny storbildsskärm. Eftersom mycket av verksamheten är på engelska är det ett krav att du talar och skriver god engelska.

Som person är du duktig på att hantera människor och trivs i rollen med att hjälpa till med det som behövs. Du är nyfiken och gillar att lära dig nya saker och kan jobba rutinbaserat men också kunna ta saker på uppstuds när verksamheten så kräver. Du kan jobba självständigt och har förmågan att skapa nya kontakter inom bolaget.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
TNG IT Digital: Specialister på fördomsfri IT-rekrytering TNG IT Digital är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder fördomsfri IT-rekrytering och bemanning inom två områden: IT-support & drift och den digitala affären. Vår vision är att se bortom fördomar vilket innebär att du söker jobb mer rättvist och fördomsfritt, vilket bidrar till en hållbar arbetsmarknad. Vi ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester, och en transparent kandidatupplevelse utmanar vi våra kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: (länk till Youtube) https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG IT Digital, är en del av TNG Group AB, och arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG Tech samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/lediga-jobb Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Vill du jobba som konsult via oss? https://www.tng.se/jobba-som-konsult Läs mer om TNG IT Digital: https://www.tng.se/rekrytering-tng-it-digital
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
7 mars 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga