IMI Hydronic Engineering · Publicerad 8 apr 2021

VI ÄR EXPERTER PÅ INOMHUSKLIMAT - ÄR DU VÅR NYA CUSTOMER CARE CENTER MANAGER?

Med över 350 års kombinerad historia och vårt starka innovationsarv, så letar vi nu efter en ny kollega för att hjälpa oss med att skapa förutsättningar för att forma morgondagens byggnader. Placeringsort för rollen kan vara Stockholm, Göteborg eller Ljung. Vår kundsupport är en strategisk funktion inom företaget och vi strävar efter att ge bästa support och service både före och efter kundens inköp.

IMI Hydronic Engineering tillhandahåller hydroniska lösningar för vattenburna värme- och kylsystem för att uppnå perfekt inomhusklimat med minimal energianvändning. Vårt syfte är Breakthrough Engineering for a better world och vi har ett starkt fokus på kvalitet och hållbarhet. Vi erbjuder produkter och lösningar inom tre nyckelområden; tryckhållning & vattenkvalitet, injustering och reglering samt rumstemperaturreglering, och våra varumärken har använts i över 100 000 byggprojekt över hela världen. Vi hämtar vår styrka från våra 2000 begåvade medarbetare, som finns i mer än 34 länder över hela världen.

Vi erbjuder
  • En intressant och viktig tjänst i ett internationellt och framgångsrikt teknikföretag, där du har chansen att utveckla vår kundsupport samt kundvård och teknik inom hela vår produktportfölj
  • Ett företag där alla hjälps åt - Vi är ett stort team!
  • Trevliga kollegor med högt yrkeskunnande
  • Möjlighet att jobba med högkvalitativa produkter
  • Ett bolag som förbättrar omvärlden genom minskad energiförbrukning
Läs mer om vad som krävs för att axla rollen som Customer Care Center Manager hos oss på IMI Hydronic Engineering.


OM ROLLEN


Befattningen innebär idag personalansvar för 6 personer placerade i Stockholm, Ljung och Göteborg. Du ingår också i ledningsgruppen för försäljningsavdelningen. Kundsupportgruppen hanterar allt inom order- och logistik samt den tekniska supporten. Det ingår också underhåll och uppdateringar av produkt- och kunddatabasen i vårt affärssystem.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Coachning av gruppen
  • Mäta och följa upp kvalité, aktiviteter och resultat
  • Utveckla processer och rutiner
  • Du tycker om människor och motiveras av att se dina medarbetare utvecklas i sina roller
Du kommer även att driva och leda förbättringsprojekt och stötta övriga avdelningar inom IMI Hydronic och rapporterar till Head of Sales.


OM DIG


För att ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas är du som person prestigelös, positiv och engagerad. Du klarar av att slutföra och leverera enligt överenskommelse. Du är strukturerad och effektiv och bra på att kommunicera.


DINA ERFARENHETER OCH KOMPETENSER

  • Erfarenhet av kundsupport och personalansvar
  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Vilja att utveckla processer och rutiner
  • Goda kunskaper i teknisk svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Du har intresse för försäljning och är serviceminded
  • Du är lugn, strukturerad och uthållig
  • Du är en person som har förmågan att entusiasmera, driva och stötta ditt team både i vardagen och genom förändring
  • Du kan prioritera och är en duktig kommunikatör
  • Meriterande: erfarenhet från större organisation och/eller liknande roll i internationell miljö
  • Meriterande: erfarenhet från affärssystem som JD Edwards, SAP eller liknande
  • Meriterande: branscherfarenhet
  • Meriterande: erfarenhet av försäljning/merförsäljning
I IMI så är vi One big team och det är viktigt att du tror på att vinna som ett lag via samarbete.

Vill du bli en uppskattad kollega i vårt team - skicka in din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Miléne Strömqvist. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas: skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringsperiodens slut.

Mer om imi hydronic engineering

Läs mer om oss på IMI här
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
28 maj 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga