Intertek · Publicerad 5 nov

Intertek Semko AB söker en finsktalande Key Account Manager med eget kundansvar och försäljning av provnings- och certifieringstjänster mot produktproducerande företag primärt i Finland. Är du den vi söker?

Vi söker dig som vill axla rollen som KAM Sales inom affärsområdet Electrical& Network Assurance med fokus på försäljning av våra tjänster på finska marknaden. Intertek i Finland har redan idag en upparbetad och befintlig kundportfölj med vilka vi vill vidareutveckla våra affärer med. För att klara av den här rollen ställs det höga krav på egen drivkraft och att kunna hantera frihet under eget ansvar. I arbetet ingår resor både nationellt såväl som internationellt till både kunder, och kollegor hos andra Intertek kontor. I den här rollen kommer du att vara placerad vid Intertek kontor i Kista, Stockholm med du kommer att vara på resande fot i Finland delar av din arbetsvecka.

Som KAM Sales inom Electrical & Network Assurance så ingår du i bolagets Sales & SSM & Marketing organisation och rapporterar till Sales & Marketing Director i Sverige.

Arbetsuppgifter:
  • Ansvara för försäljning mot egen budget inom olika branscher inom ramen för Interteks verksamheter speciellt inriktade mot finska företag som utvecklar och säljer produkter/tjänster där behov av test och certifieringstjänster för Electrical& Network krävs.
  • Dagligt samarbete med SSM (Service Solution Management) teamet då merparten av tjänsterna kommer att levereras från Intertek i Sverige, men även i vissa fall från Intertek globalt.
  • Mot befintliga och nya kunder sälja och bygga relationer med olika beslutsfattande nivåer hos kunden, genom fysiska möten och andra kundaktiviteter.
  • Driva och administrera affärer från förfrågan till offert och slutligen order.
  • Avtalsförhandling/prisförhandling mot olika nivåer (Beslutsfattare & andra uppdragsgivare
  • Administrera i bolagets CRM system iConnect och övriga system kopplat till ansvaret.
  • Bistå vid marknadsföring av Intertek och dess tjänster på mässor och events.
  • Tillsammans med resterande team föreslå, genomföra, följa upp och utvärdera marknadsaktiviteter
Önskvärda kvalifikationer:
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning av tech- eller industriprodukter
  • God teknisk förståelse eller tekniskt utbildning
  • Resultatinriktad, samt affärs- och kundorienterad
  • Vana att föra dialog med olika stakeholders
  • Mycket god samarbetsförmåga, initiativrik och drivande
  • Stark planeringsförmåga & strukturerat arbetssätt
  • Vana av avtalsförhandling/prisförhandling mot olika nivåer
  • Minst fem års erfarenhet av teknisk tjänsteförsäljning med egen försäljningsbudget
  • Gärna erfarenhet från CRM och/eller annat affärsdatasystem
  • Mycket god kommunikationsförmåga i finska, svenska och engelska
  • B-Körkort
Intertek erbjuder:
  • En trygg arbetsplats med ett heltäckande förmånspaket och kollektivavtal
  • Fast lön + rörlig lön med fast provision första 3 månaderna, därefter rörlig provision
  • Tillgång till tjänstebil
Välkommen att ansöka med CV och Personligt brev så snart som möjligt i ansökningsformuläret nedan då vi intervjuar löpande. Observera att ansökningar kan ej tas emot via e-post. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterande chef Stefan Gidlund: stefan.gidlund@intertek.com

Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster - We bring quality and safety to life!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
5 dec
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Key Account Manager