Konfidentiell · Publicerad 2 okt 2020

ValueOne söker en Supply Planner/Operativ inköpare till ett sex månader långt uppdrag hos en av våra kunder söder om Stockholm med tillsättning snarast. För rätt person finns stora möjligheter att erbjudas en tillsvidareanställning efter avslutat uppdrag.

Om rollen
I rollen som Supply Planner/operativ inköpare kommer du i huvudsak att fungera som ett stöd till den övriga organisationen i olika inköpsaktiviteter. I rollen ingår också vissa taktiska inköpsuppdrag såsom affärsmöten med och utvärdering av viktiga leverantörer och åtgärder för leverantörsförbättringar. Du förväntas också arbeta med systemuppdateringar för utvalda leverantörer eller utvalda inköpsaktiviteter (inklusive analys och uppföljning av KPI: er och kostnadsbesparingsaktiviteter).

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Orderhantering av material och reklamationer
  • Verka för att de kommersiella delarna av avtalen implementeras och följs
  • Se till att verksamheten uppfyller satta KPI:er
  • Aktivt bidra till implementering och uppdateringar av ERP-systemet
  • Stötta organisationen med rekvisitioner, nya leverantörer och nya produktprocesser
Din bakgrund
Vi söker dig som är en engagerad, serviceinriktad och kommersiellt driven lagspelare. För att passa för uppdraget bör du ha en utbildning på akademisk nivå eller motsvarande. Uppdraget kräver minst 3 års erfarenhet av inköp och materialhantering, helst i ett internationellt företag. Du bör också ha goda kunskaper i något av de större ERP-systemen. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Ansökan
Ansökan och CV skickar du in snarast via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
2 dec 2020
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
5
Yrkesområde
Transport & Logistik
Underkategori
Inköp

Inga fler liknande jobb tillgängliga