Konfidentiell · Publicerad 27 sept 2019

Vi söker nu en Supporttekniker till TCS Networking Services som ansvarar för teknisk support för våra WAN tjänster gentemot våra B2B-kunder.

Det här är jobbet...
Du kommer att arbeta med incidenthantering & kundsupport av Networking WAN tjänster (IP-VPN, E-VPN, Internet).
  • Sköta kundkommunikationen i alla ärenden, inkommande samtal, statusuppdateringar, klarrapporteringar
  • Leverera en lösningsgrad
  • Driva felsökningar/felanmälningar med accessleverantörer
  • Dispatcha fälttekniker och reservdelar i incidenthanteringen
  • Hantera kundeskalationer
  • Kravställa och samverka i Special Bid för att driva att avvikelser i tjänst skall kunna hanteras av Support
  • Kravställa och samverka i utvecklingen av våra stödsystem och tjänsteportföljer
Det här är vad du har
Vi söker dig som har ett eget driv och ett professionellt förhållningssätt. Du klarar att prioritera i ett högt tempo och kan kommunicera på ett bra sätt med ditt team, användare och leverantörer. Du bör ha ett stort intresse för teknik och systemlösningar. Vidare ser vi att du är strukturerad, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga. Arbetet bedrivs i högt tempo med snäva tidsramar i en föränderlig och mångfacetterad systemmiljö, vilket ställer krav på att du är prestigelös och drivande.

Kvalifikationer
  • Högskoleexamen i Nätverk/Datakommunikation är meriterande
  • 1-2 års erfarenhet av liknande tjänst är meriterande
  • Goda kunskaper inom TCP/IP, routing och switching: Routingprotokoll, BGP, OSPF, IS-IS.
  • Certifiering, t.ex. CCNA/CCNP är meriterande.
  • Scriptspråk som Python är meriterande.
  • Då våra kundkontakter sker på både svenska och engelska ska du obehindrat kunna hantera detta i både tal och skrift.
  • Ett starkt kundfokus - professionell, affärsmässig, duktig/engagerad kommunikatör
Arbetstiden är 08:00-17:00 helgfria vardagar. Övrig tid hanteras ansvaret av vår 24/7 NOC.

Det här är vad förtaget kan ge dig...
... en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
... stora möjligheter till spännande karriärvägar inom bolaget. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
... vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Dett är en 6mån konsulttjänst med möjligheten att gå över och bli anställd av bolaget direkt.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
27 okt 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga