Lärarförbundet · Publicerad 14 feb 2020

Digital marknadsförare
Utbildning är grunden för individens och samhällets utveckling. Och allt börjar med bra lärare. Nu söker Lärarförbundet en digital stjärna som vill stärka vår roll som det självklara valet för landets lärare och skolledare. Vi är i dagsläget 234 000 studenter, lärare och skolledare. Målet är att bli betydligt fler.

Arbetsuppgifter:
Som digital marknadsförare på Lärarförbundet blir du en nyckelperson i utvecklingen av vårt digitala rekryteringsarbete. Du ansvarar för att utifrån analys och data kartlägga våra medlemsresor och se till att våra kanaler är optimerade för konvertering.

Därtill blir du ansvarig för att generera löpande trafik utifrån uppsatta mål och för att planera och implementera digitala kampanjer med syfte att driva rekrytering enligt ett "always on"-tänk. Du kommer jobba tätt ihop med våra digitala kommunikatörer och andra kollegor för att skapa och optimera innehåll som attraherar potentiella medlemmar och säkerställa att det når rätt målgrupp i rätt kanal vid rätt tidpunkt.

Vem är du?
Du är van att arbeta datadrivet och praktiskt hantera plattformar och kanaler som sociala medier, e-postmarknadsföring, sökmotorer och displayannonsering. Därutöver är du en van kravställare och beställare gentemot externa byråer och hyser ett stort intresse för utvecklingen inom teknik och marknadsföring.

Troligtvis jobbar du med liknande uppgifter i en digitalt driven verksamhet i dag (e-handel, digitala tjänster etc). Eller kanske finns du på byråsidan? Oavsett var du befinner dig så kan vi utlova en arbetsplats där du får utlopp för din kompetens, kreativitet och ditt engagemang.

Du har sannolikt akademisk examen inom marknadsföring och/eller utbildning från Berghs, Hyper Island, IHM, Medieinstitutet eller liknande med ett brett kontaktnät gentemot byråer och andra leverantörer. För dig är det viktigt att ha kul på jobbet och du trivs i en miljö som präglas av öppenhet, gemenskap och ständig förändring.

Du rapporterar till enhetschefen för Marknad och opinion som ansvarar för Lärarförbundets digitala rekryteringsarbete.

Din bakgrund och kompetenser:
  • Gedigen erfarenhet av performance/growth marketing och att optimera kampanjer på olika sociala plattformar/SEM.
  • Kunskap om verktyg som Google Analytics och Facebook Business Manager.
  • Erfarenhet av leadsgenerering och marketing automation.
  • Erfarenhet av CRM, i synnerhet Microsoft Dynamics, är ett stort plus.

Vad vi kan erbjuda dig:
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där du kommer att jobba med en av samhällets viktigaste frågor. I Lärarnas hus på Stora Essingen i Stockholm är vi 150 personer som jobbar och ytterligare cirka 120 kollegor är fördelade på 11 regionkontor. Vi har ett av marknadens bästa kollektivavtal med tjänstepension, subventionerade luncher, friskvårdsbidrag, föräldralön och andra förmåner som underlättar vardagslivet.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar individuell lönesättning. Vi förutsätter att du delar Lärarförbundets grundläggande fackliga värderingar. Lärarförbundet strävar i alla avseenden efter frihet från diskriminering och lika möjligheter för alla.

Välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Skolan är en avgörande fråga för Sveriges framtid. Vi brukar säga att allt börjar med bra lärare och därför ska lärare ha bra löner och villkor. Oavsett vad du jobbar med på Lärarförbundet är det en dynamisk arbetsplats där du kommer att utvecklas.
+ Läs mer om företaget

Inga fler jobb från Lärarförbundet tillgängliga

Inga fler liknande jobb tillgängliga