Level Executive · Publicerad 26 okt

Rikshem har på kort tid vuxit till att bli ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling och erbjuder möjligheten att vara med och växa på ett spännande och expansivt fastighetsbolag med fokus på ökad hållbarhet och långsiktig kundnöjdhet.
Vi söker nu en inköpschef till vårt huvudkontor som tillsammans med ett team ansvarar för företagets inköpsstrategier. Har du flerårig erfarenhet av inköp och vill utveckla en inköpsfunktion som är i framkant i vår bransch? Då är den här rollen något för dig!

Om tjänsten

Som inköpschef har du det övergripande ansvaret för inköpsfunktionen. Du leder arbetet som är ett verksamhetsnära stöd till hela organisationen både vad gäller de strategiska och operativa frågor. Du förväntas arbeta med inköp på en strategisk nivå, genom att utveckla hela inköpsprocessen till att bli aktivt och närvarande stöd. Utöver detta ingår det att bidra till att utveckla affären och företagets hållbarhetsarbete. Du håller dig ständigt uppdaterad för att kunna driva företaget framåt, med målsättning att ha marknadens bästa avtal, både ur en affärsmässig- och hållbarhetsaspekt.

Arbetsuppgifter:
  • Utveckla och implementera gemensamma strategier, processer och rutiner gällande inköp
  • Stötta de lokala verksamheterna i inköpsfrågor
  • Uppföljning av avtal
  • Driva övergripande kvalitetsarbete
  • Driva interna inköpsforum
  • Expertstöd gällande ABT och AFF
  • Aktivt bidra till företagets digitaliseringsresa
Rollen är placerad centralt i Stockholm och du rapporterar till ledningen.

Är det här du?

För att lyckas i rollen tror vi att du har en högskoleexamen inom relevant område och flerårig erfarenhet av inköp, gärna i en ledande roll inom fastighetsbranschen. Vi tror att du har goda kunskaper i avtalsfrågor och ABT/AFF. Det är meriterande om du har arbetat med entreprenadinköp. Då Rikshem fokuserar på digitalisering är det meriterande om du har erfarenhet av digitaliseringsstrategier för inköpsprocessen.

I den här rekryteringen fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är driven och förtroendeingivande i ditt ledarskap. Du är en tydlig kommunikatör, lyhörd och flexibel. Du förväntas kunna se helhetsperspektivet och agera affärsmässigt. Vidare är du en lagspelare som sätter laget framför jaget.
Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
B-körkort är ett krav.

Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden drivande, närvarande och ansvarstagande. Här har du möjlighet att påverka såväl tjänsten som bolagets utveckling och vara med på en spännande resa tillsammans med drivna och engagerade kollegor.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar vi med Level Recruitment. För att söka tjänsten, klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Louisa Torstensson på 08-120 50 423. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Sökord: purchase manager, sourcing, procurement, projektinköp, byggsektor, bygg, fastighetsbolag, fastighet, entreprenadinköp, entreprenad, byggherre, beställare, avtal, ABT, AFF, strategiskt inköp, upphandling
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF och är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi erbjuder bostäder och samhällsfastigheter på utvalda orter från norra till södra Sverige. På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Som arbetsgivare kännetecknas vi av en dynamisk miljö och korta beslutsvägar. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Läs mer på Rikshem.se.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga