LloydsApotek · Publicerad 11 juni

Vi söker en driven person som vill vara med på vår digitala resa.

Som e-handels koordinator i vår e-handelslösning är din uppgift främst att bidra till en optimal, digital kundupplevelse, men också att vara med och bidra till vårt kategoriarbete.

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta mycket med utveckling och uppdateringar på vår e-handelsplattform och hemsida. Det innebär att du kommer bidra med produktinformation, butiksinformation och allmän texthantering, samt säkerställa att allt är SEO/SEM optimerat.
I rollen ingår även ansvar för att problemlösa och besvara sortiment- och produktfrågor från apotek i samarbete med sortimentsavdelningen. Du kommer även att administrera och koordinera kampanjer för både apotek och e-handel, samt arbeta med försäljningsuppföljningar.

Du har ett nära samarbete både internt med övriga avdelningar på Servicekontor och apotek, samt med externa leverantörer. Du kommer ha en central roll i vårt team med stora möjligheter att påverka och vara med i utvecklingen av vår digitala närvaro.

Kvalifikationer
Vi ser att du har en bakgrund inom retail och e-handel samt en utbildning på minst gymnasienivå. Vi vill gärna att du har ett par års erfarenhet av administrationsarbete, och vi värdesätter erfarenhet från apoteks- och/eller hälsobranschen. Du har viss erfarenhet att arbete med SAP Hybris, eller liknande system, och sökordsoptimering. Du uttrycker dig väl i såväl svenska som engelska och har en god kommunikationsförmåga.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som delar våra värderingar: integritet, kunden i centrum, ansvar, respekt och excellens. Du ses som proaktiv och initiativrik, och tycker det är roligt att ta tag i nya utmaningar. I din roll behöver du vara noggrann, ha sinne för detaljer och ha ett strukturerat arbetssätt. Du har en god förmåga av att koordinera många olika uppgifter.

Vi erbjuder
I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation. Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

Vi sitter i ljusa kontorslokaler vid Södra Station.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Lindblad,Digital Director, på fredrik.lindblad@lloydsapotek.se
Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
LloydsApotek har idag ett 80-tal apotek i Sverige och räknar med att växa de närmsta åren. LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Koncernen är verksam i 14 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 39 000 människor LloydsApoteks mål är att bli en av de ledande apotekskedjorna i Sverige som ska leverera den bästa servicen och de mest innovativa och inspirerande apotekstjänsterna. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
24 juni
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Koordinator