Media-Saturn Nordic Shared Services AB · Publicerad 23 sept

Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person som vill jobba självständigt med löneprocessen för ett antal bolag och samtidigt tillhöra en kunnig lönegrupp där man hjälps åt? Till Media-Saturn Nordic Shared Services, som ansvarar för MediaMarkt´s löneutbetalningar, söker vi nu för rekrytering en systemintresserad löneadministratör med tillträde i december alternativt januari.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad i Stocksund. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Löneavdelningen består av fyra personer som hanterar löner för totalt 29 bolag och ca 1500 anställda. Som löneadministratör kommer du självständigt att ansvara för hela löneprocessen för ca 9 bolag med ungefär 500 anställda, både tjänstemän och kollektivanställda. I dina arbetsppgifter ingår hela lönekedjan såsom löne- och semesterberäkningar, kontroller, utredningar, intyg, reseräkningar samt semester- och årsskifteshantering. Du administrerar bolagens pensions- och försäkringsuppgifter och rapporterar dessa till berörda företag och myndigheter.

En viktig del i denna tjänst är att supportera varuhus- och administrativa chefer med din kompetens i olika frågeställningar kring lön, avtal och system. Du arbetar med att optimera lönesystemets funktionalitet och därtill kommer du, tillsammans med gruppen, kontinuerligt utveckla och effektivisera rutiner och dokumentation kring löneprocesserna.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har en påbyggnadsutbildning inom lön och minst ett års erfarenhet av självständigt löneadministrativt arbete inklusive årsskifteshantering, lönerevision och semesterårsskifte, alternativt dig som har flerårig erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du är van att arbeta med olika kollektivavtal, gärna Handels, är insatt i lagstiftning och regelverk inom området och håller dig regelbundet uppdaterad. Vidare har du generellt goda IT-kunskaper och stort intresse för lönesystem, tidigare erfarenhet av Agda PS ses som meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och du förstår och kan göra dig förstådd på engelska då det emellanåt ingår utländska kontakter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som tar stort eget ansvar, driver ditt arbete framåt och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är givetvis noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Då rollen inkluderar många kontakter behöver du ha lätt för att kommunicera både skriftligen och muntligen, vara hjälpsam och ha förmåga att leverera god service på hög nivå. Självfallet hanterar du information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Hösten 2006 kom Media Markt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 27 varuhus samt en växande Online-handel och en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm - Stocksund, är en servicefunktion till våra varuhus. Vad många skulle kalla entreprenörskap ser vi som vårt dagliga arbete: att alltid fokusera på kunden och att ständigt förbättra verksamheten i våra varuhus. På Media Markt ligger detta ansvar hos alla medarbetare, inte bara hos cheferna. Vår filosofi är att varje enskild medarbetare har betydelse för verksamheten och därför söker vi dig som tycker om att ta initiativ, vågar fatta beslut och är spontan.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
30 sept
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
Löner & Förmåner
Rekryteringen hanteras av
Poolia

Inga fler liknande jobb tillgängliga