Mercuri International · Publicerad 23 jan 2020

Rollen som ekonomiassistent på Mercuri International är bred och innefattar allt från reskontra, bankavstämningar, moms, internavstämningar, löpande bokföring och mycket annat. Du kommer att jobba på huvudkontoret i Solna, där företagskulturen präglas av högt i tak och en positiv atmosfär.

Rollen är bred och du kommer ha daglig kontakt med kollegor, leverantörer och övriga avdelningar inom organisationen såväl i Sverige som internationellt. För dig som vill utvecklas i en koncern med god struktur och ordning är detta jobbet för dig!
Vi söker dig som har 2-5 års tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi. Vi ser det som positivt att du har arbetat i större bolag och har erfarenhet av olika system. Har du dessutom arbetat i affärssystemet Jeeves är det en fördel. Som ekonomiassistent på Mercuri International kommer du att arbeta självständigt och det är därför viktigt att du vågar fatta beslut och är driven som person. Då koncernen är internationell är det viktigt du är bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är en rekrytering och du kommer bli anställd direkt av kunden.

Känner du igen dig i beskrivningen? Sök tjänsten redan idag då rekryteringsarbetet sker löpande.


Dina kommande arbetsuppgifter:
  • Kundreskontra (inkluderar även fakturering)
  • Leverantörsreskontra
  • In- och utbetalningar
  • Bankavstämningar
  • Analyser
  • Delaktig vid bokslut
  • Moms
  • Koncernrapportering
  • Samt diverse administrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer och erfarenhet
  • Akademisk examen eller motsvarande erfarenhet
  • Två- till fem års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
  • Flytande i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
  • Goda kunskaper i Excel
  • Goda systemvana, erfarenhet av Jeeves är meriterande
Personliga egenskaper

Som person är du serviceinriktad, positiv och har ett genuint intresse för ekonomiarbetet.

Du bör ha lätt för att kommunicera då du dagligen kommer ha kontakt med kollegor, leverantörer och övriga avdelningar inom organisationen. Du trivs med att arbeta självständigt, men har även god samarbetsförmåga. Dessutom är du prestigelös och har en förmåga att "kavla upp ärmarna" och jobba på när så behövs.

Start: så snart som möjligt

Placering:
Solna

Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Brightby, Pauline Mann, pauline.mann@brightby.se, 070 - 367 67 03. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna
Brightby är ett konsult- och rekryteringsföretag specialiserat inom ekonomi, finans, bank och försäkring och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi arbetar med spännande bolag, såväl nationella som internationella, med starka varumärken i varierande storlek och omfång.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent

Inga fler liknande jobb tillgängliga