Michael Page Sweden · Publicerad 7 nov 2019

Koordinator roll med service känsla och tekniskt intresse för tillverknings och produktionsindustrin

Beskrivning
  • Utvärdera kunders behov efter inkommande reklamation och orderhantering från kunder i Stockholmsregionen samt upprätthålla goda arbetsrelationer med kunder och medarbetare
  • Registrera data i bolagets ERP system, SAP samt bilda exportdokument rapporter för management
  • Planera schema för tekniker för att lösa kundernas problem på ett tidseffektivt sätt
  • Vidta åtgärder för att informera kunder och interna intressenter vid eventuella förseningar/ förändringar med serviceschemat
  • Regelbundet kontrollera vilka tjänster som tillhandahålls och hålla sig uppdaterad om vilka tjänster som introduceras och avbryts
  • Utvärderar kvaliteten på företagets nuvarande tjänster och identifiera områden som underpresterar för att föreslå förbättringssätt
Sökandes profil
  • Service inriktad person med teknisk intresse
  • Bra kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt då en stor del av arbetet sker genom kommunikation med kunder och tredjepartsleverantörer
  • Detaljorienterad för att säkerställa att så många av kundernas behov tillgodoses
  • Viktigt att vara organiserad hela tiden då man är ansvarig för att anpassa mängd tjänster till en bred pool av kunder
  • Analytiska färdigheter är en primär aspekt av en customer service coordinator jobb och då att analysera kundens behov och problem och sedan även kunna bilda omfattande lösningar på de situationer som har analyserats fram
  • Föra detaljerad register över sina kunder, de tjänster som har matchats med och varje klients tillfredställelse med tjänsterna man har försett de med
  • Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
Jobberbjudande

Rapporterar till Customer Service Manager.

Anställningsform: Tillsvidareanställning. Ansök redan idag då rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Världsledande och innovativt bolag som verkar inom maskiner och utrustning sedan 1800-talet. De tillverkar ledande utrustning för att förbättra kundupplevelsen och tillhandahåller tekniska lösningar inom detaljhandeln för att maximera drift och lönsamhet. På koncernnivå värnar de om att ta helhetsansvar för att utföra service tjänster. Bolaget arbetar strategisk och är en leverantör av tjänster, programvara och hårdvara.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Idag
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Maskinarbete

Inga fler liknande jobb tillgängliga