Nigel Wright · Publicerad 16 nov

HK Scan är Nordens ledande livsmedelsföretag med värdeord som INSPIRE, LEAD, CARE. HK Scan erbjuder en arbetsplats präglad av samarbete, stimulerande arbetsuppgifter och en produktportfölj innehållande bl.a. varumärken såsom Scan, Pärsons och Bullens. HK Scan har kunder inom detaljhandel, foodservice, industri- och exportsektorn och hemmamarknader är Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Bolaget exporterar till närmare 50 länder och omsatte 2016 omsatte nästan 1,9 miljarder euro och hade ca 7 300 anställda.

HK Scan söker nu dig som med stort marknads- och försäljningsintresse vill ta dig an tjänsten som Customer Category Manager. Inom HK Scan ligger Du i framkant vad gäller analys och förståelse av kund-, konsument- & shopperbeteenden och har en god förståelse och insikt om vad som driver försäljning och lönsamhet för bolagets kunder. Att aktivt utveckla samarbetet och relationen mellan HK Scan och de centrala kedjekunderna genom prioriterade kategoriprojekt och utvalda kundsamarbeten är en viktig del utav rollen. Dessa delar ansvarar du för att ta hela vägen ut i butik i syfte att skapa och driva framtida försäljningsmöjligheter.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
  • Ansvarig för kategoriprojekt tillsammans med HK Scans kunder
  • Ansvarig för utvalda kundprojekt och samarbete
  • Supportera bolagets affärsområden inom kategori- sortimentutveckling och space management.
  • Ansvara för utveckling av försäljningslösningar i butik
  • Tillsammans med respektive kategori och i nära samarbete med KAM och säljkår utveckla och optimera företagets möjligheter att skapa och driva lönsam försäljningstillväxt hela vägen ut i butik.
Formell kompetens
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom branschen för snabbrörliga konsumentvaror, gärna från leverantörssidan eller kundsidan.
  • Erfarenhet av att arbeta med Nielsen- och GfK-data.
  • Projektledningserfarenhet
  • Erfarenhet av kundmötet samt gärna förhandlingsvana.
  • Civilekonom eller motsvarande högskoleutbildning. Alternativt IHM med inriktning marknad och/eller ekonomi.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Personlig Kompetens
  • Driven och självgående
  • Målinriktad
  • God prioriterings- och problemlösningsförmåga
  • God kommunikativ och social förmåga i kombination med en stark presentationsteknik
  • Lagspelare med god samarbetsförmåga
Category manager, B2C marketing, Marknad, Konsumentbranschen, FMCG, Brand Manager, Customer marketing, Space Management
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
15 jan
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1