Offerta Group AB · Publicerad 4 nov 2019

Customer Success Manager - Offerta
Är du målmedveten och pedagogisk, har tidigare erfarenhet av sälj och trivs med att ha kundkontakt? Då söker Offerta någon som dig. Offertas framgång består av sina kunders framgång och söker nu därför Customer Success Managers som hjälper deras kunder att bli framgångsrika genom deras produkter och tjänster! Som Customer Success Manager arbetar du mot befintliga kunder och agerar som en företagscoach för att utbilda dem i Offertas befintliga tjänster samt presentera det som löpande utvecklas och lanseras.

Om tjänsten

I Offertas säljprocess kommer du att sitta mellan Nykundsäljare och Account Managers. Du kommer att hjälpa nya och befintliga kunder att komma igång med Offertas produkter och tjänster, innan du släpper de vidare till Offertas Account Managers. Dina primära arbetsuppgifter som Custom Success Manager kommer gå ut på att:
  • Grundligt utbilda och navigera kunder i Offertas tjänster.
  • Presentera all befintlig funktionalitet på kontot och det som löpande utvecklas och lanseras.
  • Se över och förädla kunders offertmallar och digitala profil. På Offertas sida, liksom övrigt.
  • Hålla nära kontakt med kunderna, för att hålla de aktiva i tjänsten samt förhindra missförstånd.
  • Ta emot beställningar och förnya kundkontrakt.
Även om det inte är i en säljroll, kommer du att ingå i Offertas säljavdelning i ett team bestående av en teamledare och flera Customer Success Managers. Din vardag består både av fysiska kundmöten och möten på distans. I arbetet kan resor utanför Stockholm förekomma.

Vi tror att...
  • Du har tidigare erfarenhet av onboarding, kundservice och/eller försäljning.
  • Du är bekväm med, och har tidigare erfarenhet av, att hålla presentationer.
  • Du har CRM-vana.
  • Du behärskar såväl svenska som engelska flytande i tal och skrift, meriterande om du talar fler språk.
  • Du har datorvana och behärskar Microsoft Office-produkter, meriterande om du även har erfarenhet av något grafikprogram.
  • Du har B-körkort.
För att lyckas som Customer Success Manager är du...
  • Bekväm med kundkontakt, i fysiska möten liksom i telefonmöten. Du är flexibel och bekväm att bemöta frågor, liksom söka svar.
  • En pedagogisk och förtroendegivande kommunikatör.
  • Flexibel och kan göra flerdagsresor över hela landet.
  • Proaktiv, ansvarstagande och självgående i ditt arbetssätt.
  • Rådgivande, förbättringssökande och analytisk. Du lyssnar på kunden, sätter upp mål och kommer med idéer. Du är intresserad av att identifiera kundernas utmaningar och behov, samt föreslå förbättringar.
  • Energisk, glad och entusiastisk.
Offerta erbjuder dig

En dynamisk arbetsplats och en stimulerande vardag, med goda utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling. Du har en fast månadslön med möjlighet till rörlig lön genom både individuella och teambaserade prestationer. Hos Offerta får du generöst friskvårdsbidrag och du jobbar från deras kontor i centrala Stockholm.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
20 dec 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Account Manager

Inga fler liknande jobb tillgängliga