Office Depot · Publicerad 20 mars 2020

Brightby hjälper nu Office Depot att rekrytera en Credit Controller, med placering på huvudkontoret i Stockholm. Tjänsten innefattar kredithantering och rapportering inom områdena kundreskontra och kundkredit. Du kommer ingå i finansavdelningen och rapportera till redovisningschefen. Office Depot erbjuder en tillsvidareanställning, där du karriärmässigt har stora möjligheter att utvecklas inom företaget.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett genuint intresse för ekonomi och som drivs av personlig utveckling. Du gillar att analysera och tolka finansiella data samt har lätt för att kommunicera på ett professionellt sätt. Du är lösningsorienterad och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar.

Dina kommande arbetsuppgifter:
  • Utbilda/stödja verksamhet inom kundområdet, av vilket kundreskontra är beroende, såväl internt som externt
  • Boka vissa inkommande/utgående betalningar, via fil och manuellt
  • Kreditbedömningar enligt attestpolicy
  • Krav, inkasso samt fakturering av dröjsmålsränta
  • Hantera inkomna konkurser
  • Kreditering och omdebitering av marknadsbidrag
  • Hantera och vårda informationsutbyte med externa parter, såsom inkasso, kreditvärderingsbolag samt Shared Service Center i Rumänien.
  • Upprätthålla god kommunikation, bemötande och kontakt med övriga interna avdelningar i organisationen för att kunna erbjuda en "god kundupplevelse".
  • Vårda kundregister och underhålla kreditlimitar enligt företagets policy.
  • Daglig telefonkontakt med kunder beträffande utestående betalningar och reskontrasjusteringar
  • Delta i projekt och initiativ med målsättning att förbättra kundreskontraavdelningens interna rutiner och processer.
  • Upprätthålla rådande processer gällande kreditbedömning, påminnelser och inkasso av befintliga och nya kunder via vår Shared Services avdelning
Kvalifikationer och erfarenhet:
  • Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet
  • God analytisk förmåga
  • Positiv inställning till att se finansavdelningen som en affärspartner och servicefunktion till övriga avdelningar inom organisationen.
  • Mycket goda Excel kunskaper
  • Erfarenhet från kreditbedömning och riskbedömning
  • Förmåga att upprätthålla goda relationer med övriga avdelningar.
  • Erfarenheter av att hantera stora dataflöden.
  • positiv, serviceinriktad och förmåga att kunna ge en god kundupplevelse.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvariga konsultchefer på Meritmind, Pauline Mann, pauline.mann@meritmind.se, 070 - 3676703

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
  • Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna
Brightby Bemanning

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige och Tyskland. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller

Inga fler liknande jobb tillgängliga