Ogunsen · Publicerad 19 okt

Cirka fyra miljoner människor omfattas av minst en av våra försäkringar. Vi är ett annorlundaförsäkringsbolag, bland annat genom att vi aktivt letar upp kunder som kan ha rätt till ersättning och att vi årligen bidrar med 150 miljoner till forskning inom arbetsmiljöområdet.

Som verksamhetsutvecklare/produktägare har du ett nära samarbete med många olika delar av AFA Försäkring och tillhör en grupp inom avdelning Process- och verksamhetsutveckling.

Inom AFA Försäkring har vi starkt kundfokus. Vi arbetar med att korta ledtiderna i våra leveranser till kund samtidigt som vi försöker hitta de mest kostnadseffektiva lösningarna för detta. I denna roll får du driva utvecklingsarbete i en produkt som utgör en stor del av stödet till försäkringsverksamheten. Du får möjlighet att göra skillnad för våra kunder över flera kontaktytor och bidra till förenklat arbetssätt samt nya/utvecklade tjänster som resulterar i ökad kundnytta.

Omvärldens accelererande utveckling av teknologier och dess tillämpningar förändrar förutsättningar och möjligheter för såväl individer, företag, myndigheter och organisationer att agera i den s.k. "nya digitaliserade världen". För AFA försäkring kommer detta innebära att vi skapar gemensamt värde med andra aktörer i partnerskap och samverkan. Vi står inför en högre grad av automatiserade verksamhetsförmågor, en ökad tillgänglighet till digital information samt kommunikation via andra aktörers digitala kanaler. Detta är världen som vår nya verksamhetsutvecklare/produktägare ska vara med och bidra till.

Arbetsbeskrivning

Som Produktägare leder och prioriterar du arbetet i en av våra agila produkter, som består av flera utvecklingsteam, med kundnytta och effektivitet i fokus. Du ansvarar för att rätt saker utvecklas, i rätt tid, ur ett kund- och verksamhetsperspektiv, samt att leveransen når uppsatta mål samt uppfyller satta kriterier för nytta, kvalitet och kostnad. Du planerar också uppföljning av utvecklingen och dess effekter för kunder och verksamhet. Du stöttar även, i förekommande fall, verksamheten genom att utreda, bereda och bedöma nytta för förslag till utveckling.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling samt av arbete med att utveckla digitala tjänster, gärna inklusive automatisering, robotisering etc.

Du har erfarenhet av rollen som produktägare och därmed att leda ett team mot leverans.

Du är driven, resultatinriktad och har en väl utvecklad förmåga att analysera, prioritera och utveckla effektiva arbetsprocesser. Du har högskoleutbildning inom ekonomi, teknik, juridik eller samhällsvetenskap.

Som person är det viktigt att du är öppen för och medverkar till förändringar. du är driven, självständig, ansvarstagande och bra på att samarbeta. Du har hög egen kapacitet och kan leverera eget resultat. Du är utåtriktad, analytisk, prestigelös och är duktig på att bygga relationer och kontakter inom organisationen. Här krävs också en positiv, uppmuntrande attityd samt en förmåga att coacha samt tydligt och pedagogiskt kunna förmedla visioner och mål.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar AFA Försäkring med Ogunsen Executive Search. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Hendrik Dahlgren, Seniorkonsult 070-471 59 03 eller Malin Söhr, Researchkonsult 073-421 79 84. Urvalet av ansökningar sker löpande.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Ogunsen erbjuder Executive Search samt rekrytering av affärskritisk nyckelkompetens. Utöver rekrytering erbjuder vi även tjänster inom Interim Management samt Teamutveckling.

Ogunsen grundades 2008 och ingår i den börsnoterade koncernen SJR in Scandinavia AB (etablerat 1993).

Adress: Humlegårdsgatan 20, 4tr. 114 46 Stockholm

Telefon: 08-410 252 80 E-post: info@ogunsen.se
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
23 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga