Oljibe AB · Publicerad 3 juli

Är du en utåtriktad, prestigelös och serviceminded person? Som brinner för utveckling och att personer runtomkring dig ska trivas?
Vill du vara med på en spännande resa i ett stabilt och nytänkande byggföretag i en bransch under förändring?
Då är det Dig vi söker.

För att lyckas i rollen som Mood-/office manager trivs du med breda och varierande arbetsuppgifter, ofta av en administrativ karaktär. Du är en glädjespridare som tillsammans med teamet skapar den perfekta arbetsplatsen och levererar god service till medarbetare, kunder och besökare. Du har ett öga för detaljer, är strukturerad och tycker om att rycka in och hjälpa till där det behövs. Vidare är du professionell, noggrann, kommunikativ och lösningsorienterad som drivs att vara med och skapa en unik miljö och en av branschens trevligaste och bästa arbetsplatser.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett omväxlande och roligt arbete i en familjär och kreativ miljö med utgångspunkt att avlasta kollegor och se till att verksamheten rullar på friktionsfritt.

Du kommer bl.a. arbeta med:
  • Administrativ support och stöd till ledning, styrelse och medarbetare
  • Reception – första intrycket för våra gäster och besökare
  • Kontoret – ser till att kontoret alltid är i topptrim och förbereder möten, konferenser och allmän kontorsadministration
  • Stöttar HR och är behjälplig vid t.ex. personalaktiviteter, arbetsmarknadsdagar, onboarding av nya medarbetare, intern kommunikation mm.
  • Marknadsföring, trycksaker, sociala medier, fotografering och utskick
  • Behjälplig och kontaktperson mot vissa externa samarbetspartners och leverantörer
  • Lösa vardagliga problem som uppkommer, minimera driftstörningar i produktionen, avlastar och underlättar för våra medarbetare att fokusera på sitt arbete
  • Planering och genomförande av kommande kontorsflytt (Q1 2019 i närområdet)
Kvalifikationer/krav
Du talar flytande svenska i tal och skrift, har minst en avslutad gymnasial utbildning samt körkort.
Tidigare erfarenhet från serviceyrken inom tex hotell, konferens, restaurang eller reception är väldigt meriterande. Du har god datavana och behärskar office-programmen.

Våra förmåner
Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande arbetsuppgifter/utmaningar så finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba här:
  • Stor delaktighet och möjlighet att vara med och påverka bolagets utveckling
  • Familjär anda, korta beslutsvägar och stor närhet mellan ägare, ledning och medarbetare
  • Vi gör flera personalaktiviteter per år, både större och mindre tillställningar samt en större konferensresa.
  • Vi tycker att balans mellan arbete, fritid och personlig utveckling är viktigt
  • Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år och flertal attraktiva personalförmåner via vår samarbetspartner Benify
  • Vi erbjuder marknadsanpassade pensionsvillkor (ITP 2) samt privatrådgivning av pension via vår samarbetspartner Söderberg & Partners
  • Vi har företagshälsovård via Previa (yrkesarbetare) och Sophiahemmet (tjänstemän)
  • Utöver trygghetsförsäkring arbetsskada så erbjuder vi även kollektiv olycksfallförsäkring (som gäller på fritiden/dygnet runt)
  • Arbetstidsförkortning 40 timmar per år
Ansökan och anställning
Tjänsten är på 75% (med möjlighet till 100% på sikt). Du utgår från huvudkontoret i
Västberga/Telefonplan. Anställningsstart: senast 30 september 2018.

Maila din ansökan (CV + personligt brev) till: jobb@oljibe.se
Urval och intervjuer sker löpande fr.o.m. 15 augusti 2018.
Under semestern har vi begränsad möjlighet att svara på frågor.

Vid frågor kring tjänsten vänligen hör av er till:
Louise Hartwall Kempe, HR-ansvarig
louise.hartwall.kempe@oljibe.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretagundanbedes vänligen
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Oljibe (Olje- och industribyggnadsentreprenader AB) med historik sedan 1950-talet är ett familjeägt bygg-och entreprenadföretag med tredje generationen verksam i bolaget.
I nära samverkan med våra kunder åtar vi oss både nybyggnads- och ombyggnadsprojekt med inriktning mot industri, kommersiella lokaler, forskning, kontor, skolor och samhällsbyggnader. Familjeföretaget omsätter cirka 500 mkr och har cirka 65 anställda med verksamhet i Stockholm, Uppsala och Södertälje.

Företaget har aldrig varit i en juridisk tvist under våra 67 år i branschen och är trippel AAA-ratade av
Soliditet/Bisnode sedan 2011. Läs mer om oss på www.oljibe.se
+ Läs mer om företaget

Inga fler jobb från Oljibe AB tillgängliga

Inga fler liknande jobb tillgängliga