Page Personnel Sverige · Publicerad 20 sept

About our client:
Är du säker på kundreskontran och vill utvecklas vidare inom redovisning? Är film ett av dina största intressen och söker du dig aktivt mot en organisation där du får vara del av något större? Då är detta den perfekta rollen för dig!
Stiftelsen Svenska Filminstitutet har en ledande roll inom svensk film. Filminstitutets mål är att stödja produktion, distribution och visning av värdefull film, att bevara och tillgängliggöra det svenska filmarvet samt att representera den svenska filmen internationellt.
Page Personnel söker nu, för Filminstitutets räkning, en självständig och positiv ekonomiassistent till kundreskontran, en bred tjänst med stort eget ansvar. Det är en organisation som genomsyras av stolthet för sitt uppdrag och som strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats som ger lika möjligheter för alla. Ordet mångfald är vägledande tillsammans med deras tre värdeord; kunskap, mod och respekt.
Som ekonomiassistent kommer du ensam att ansvara för alla delar som rör kundreskontran, en komplex reskontra som ställer höga krav på ansvarig med flera parallella fokusområden. Vidare så kommer den som får tjänsten att få ta del av den löpande bokföringen samt ansvara för organisationens momsrapportering. Utöver detta är de även igång med att implementera ett nytt ekonomisystem varför det är en stor fördel om du som söker har ett intresse för system. De lägger väldigt stor vikt vid personliga egenskaper då det är en roll som ställer stora krav. Därför bör du som söker beskriva dig själv som självgående, säker men samtidigt flexibel och en lagspelare.
Tjänsten är placerad i deras häftiga lokaler på gärdet, du ingår i ett team om 5 medarbetare och rapporterar direkt till Ekonomichefen.

Job description:
Rollen som ekonomiassistent, ansvarig för kundreskontran, innebär mycket självständigt arbete där den som får tjänsten har ensamt ansvar för kundreskontran samt momsrapportering men även att stötta och hjälpa övriga i teamet. Den som får tjänsten kommer framförallt att arbeta väldigt tätt med leverantörsreskontraansvarig. Ansvarsområden som ingår är följande:
  • Fakturering, påminnelse- och inkassohantering,
  • Inbetalningar, avstämningsarbete, kassaredovisning samt administration i kundregistret
  • Momsavstämning samt redovisning av sammanställd moms
  • Back-up för leverantörsreskontran
  • Kontinuerligt effektiviseringsarbete samt förbättringsarbete
Requirements:
Som person har du ett flexibelt, positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du trivs lika väl med att arbeta självständigt som i team samt att du optimerar din tid på ett effektivt sätt och levererar alltid i tid. Du har även ett starkt intresse för system och beskriver dig själv som lättlärd.

Du har/är även:
  • Gymnasieekonom eller en relevant yrkesutbildning inom ekonomi
  • Minst 3 års erfarenhet som ekonomiassistent med självständiga arbetsuppgifter inom kundreskontran
  • Mycket goda kunskaper i Excel och god kunskap av övriga Office-program
  • Erfarenhet av Unit4 Business World (Agresso) anses starkt meriterande
  • Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Contact information:
Söker du dig aktivt mot en organisation likt den som beskrivs och känner du att du har det som krävs; ansök då idag, urval sker löpande. Ansvarig rekryteringskonsult: Ellen Rue (ellenrue@pagepersonnel.se, 0733-585883)

Reference: QRUE121110
Published on 16/08/2016
Location: Stockholm
Contract type: Permanent
+ Läs mer om jobbet