Pilot Nordic AB · Publicerad 25 nov 2021

Nu söker vi en serviceinriktad medarbetare till vår kundtjänst på huvudkontoret i Arlandastad i Stockholm

Har du jobbat som administratör och trivs med en blandning av kundkontakt och ordning och reda? Har du erfarenhet från kundtjänst men vill nu ha en varierad mix av telefon, mejl och administration? Då ska du söka jobbet på Pilot Nordic! Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Pilot Nordic är marknadsledande inom segmentet för högkvalitativa pennor och har funnits i över 100 år.

Du kommer till ett ett bolag där trivseln i personalen är väldigt hög vilket inte minst visar sig i att anställningstiderna i gruppen är långa. Företaget har en familjär stämning och du kommer till ett team som alltid ställer upp för varandra vid arbetstoppar och där det är högt i tak. Du kommer ha en rutinerad kollega vid din sida med liknande arbetsuppgifter som kommer ge dig en gedigen upplärning tills du är självgående.

Företaget är relativt litet i Norden med 18 anställda men har en stor japansk koncern i ryggen med starka ägare och en god finansiell situation. Under pandemin vek försäljningen temporärt men bolaget drog då ej ner på verksamheten och ser nu en ökning i orderingången och planerar för fortsatt tillväxt inom regionen. Företagets storlek gör också att du kommer att kunna påverka dina arbetsrutiner då det är korta beslutsvägar mellan administrationen och företagsledningen. Det är en platt organisation där alla kan prata med alla och din röst kommer att höras.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som administratör på Pilot Nordic kommer du att jobba i en varierad roll där fokus är att ta hand om kontakten med kunderna. Det är oftast återkommande kunder du har kontakt med, från större företag till återförsäljare. Du kommer även ha kontakt med den interna personalen, främst med lagerpersonalen och säljarna.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
  • ta emot och registrera ordrar via mejl
  • meddela restnoteringar eller förseningar i leveranserna
  • svara på direkta frågor från kunderna om leveranser eller produkterna
  • ta reda på och återkomma till kunderna när det kommer mer komplicerade ad-hoc frågor
  • hjälpa till med övrig administration med allt från att förbereda konferensrum till event och kampanjer
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Jobbet är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats. Du kommer vara placerad på huvudkontoret i Arlandastad där det även finns möjlighet till fri parkering. Du har även möjlighet att jobba en dag i veckan hemifrån efter att du kommit in i jobbet.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har jobbat inom administration och gillar en blandning av service med mycket kundkontakt och registrering/jobba i systemen. Du är mogen som person och kan hantera när det är mycket att göra men kan också hitta egna arbetsuppgifter när det blir lugnare då det finns perioder under månaden med lägre tempo.

Som person är du strukturerad och prestigelös. Du har inga problem att växla från ett kundsamtal om en försenad leverans till att förbereda för ett kundmöte eller vattna blommorna. Alla i teamet hjälps åt när det behövs och det arbetssättet trivs du med.

Det är ett plus men inget krav om du kan finska då Finland är en av de största tillväxtmarknaderna för Pilot Nordic.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
TNG: Specialister på fördomsfri rekrytering och bemanning TNG är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och specialister på fördomsfri rekrytering. Vår vision är att se bortom fördomar vilket innebär att du söker jobb mer rättvist och fördomsfritt, vilket bidrar till en hållbar arbetsmarknad. TNG ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester och en transparent kandidatupplevelse utmanar TNG sina kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG Tech, TNG IT Digital samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/lediga-jobb Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Vill du jobba som konsult via oss? https://www.tng.se/jobba-som-konsult Vår hemsida: https://www.tng.se/
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
21 dec 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration

Inga fler liknande jobb tillgängliga