Placera Personal AB · Publicerad 6 sept 2019

Tjänsten
Vi söker just nu en logistikplanerare till en av våra kunder i Stockholm, Arlanda. De söker en logistikplanerare som kommer att arbeta både med planering och inköp. I arbetsuppgifterna ingår att planera produktionsflöden, leverantörsuppföljning, artikeladministration, planering av kund och lagerorder. Du kommer att arbeta mycket med produktionsplanering och lageroptimering och ha många kontaktytor både internt och externt. Du kommer att ha daglig kontakt med produktionsledningen och leverantörer vilket ställer höga krav på en god samarbetsförmåga och kommunikation. Du kommer även att arbeta med Rework och säkerställa och se till att inget material kastas i onödan. Tjänsten kommer till 70% bestå av planering och 30% av inköp.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och fram till april 2020. Detta innebär att du blir anställd av Placera personal men arbetar ute hos kunden. Arbetstider: Kontorstider 8-17.

Kvalifikationer
Följande bakgrund ser vi som passande för tjänsten som logistikplanerare:
  • Relevant eftergymnasial utbildning.
  • Ca 2-4 års arbetslivserfarenhet inom inköp/ logistik och som planerare.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i Excel och god systemvana.
  • Har du kunskaper i IFS och Oracle är detta meriterande.
Personligt
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en person som är noggrann, analytisk och strukturerad. Du är en teamspelare som är duktig på att samarbeta och inte rädd för att ta i. Du älskar siffror och är duktig på att se mönster.

Intresse för tjänsten?
Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

Företaget
Kunden är en av världens största och ledande företag inom färg och de har 150 års erfarenhet ifrån branschen. De är ledande inom både utvecklig, tillverkning och försäljning inom området och finns i dag på sex kontinenter.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: Inköp, planerare, logistik,
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga