Placera Personal AB · Publicerad 23 sept

Tjänsten
Vår kund utvecklar, tillverkar och marknadsför olika varumärken inom sitt område som säljs via återförsäljare i hela Norden. Tjänsten är ett vikariat på heltid tom januari där du kommer att anställas som konsult på Placera Personal med goda möjligheter till förlängning. Start omgående.

Ansvarsområden
  • Produktområdets sortimentsutveckling, varuleverantörer, inköp, avtal och leverantörsarbete
  • Produktområdets prissättning, försäljningsmarginaler och bonusar
  • Minimera kapitalkostnaden med hänsyn till krav på servicegrad för ett givet sortiment.
  • Leveransbevakning , fakturakontroll, prisuppdateringar samt registerupplägg av artiklar och leverantörer
Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Tillsammans med teamledare/affärsområdeschef på Distribution samt övriga teammedlemmar utveckla ett konkurrenskraftigt sortiment
  • Vara stöd i leverantörsförhandlingar och i leverantörskontakter och externa samarbeten.
  • Implementera nya varuområden enligt plan.
  • Säkerställa högsta möjliga lönsamhet för sina produktområden - optimera inköpspriser, leverantörsavtal och inköpsbonusar m.m.
  • Underhåll av produktsortiment, information och artikeldata.
  • Prisunderhåll.
  • Vara stöd till säljorganisationen/kundservice i produktfrågor m.m.
  • Stötta teamledare/affärsområdeschef Distribution med framtagning av kampanjer.
  • Lägga beställningar till leverantörer och leveransbevaka till hemkomst.
  • Priskontroll och kontering av leverantörsfakturor.
  • Registrera av team ledare/AO godkända prisändringar från leverantör.
  • Leveransinformation till kunde och säljavdelning.
  • Tillsammans med lagret påverka leverantörer att märka och packa god för att förenkla mottagning och infackning på lager.
I rollen som Produkt- och inköpsansvarig krävs att du är drivande och resultatorienterad. Vidare har du god ekonomisk förståelse och känsla för affärer. Språkmässigt har du lätt att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser också att du har god administrativ förmåga.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga