Preem · Publicerad 15 jan

Trivs du med att arbeta i gränslandet mellan verksamheten och IT? Som Förvaltningsansvarig för Förvaltningsobjekt (FO) Koncerngemensamt Stöd får du möjligheten att utvecklas i en roll där du får arbeta verksamhetsnära i en organisation i förändring.
Jobba för framtiden redan i dag

Beskrivning av tjänsten

Som förvaltningsansvarig arbetar du tillsammans med Preems IT-avdelning för att ge verksamheten rätt IT-stöd. Du kommer också att ha täta kontakter med intressenter så väl internt som externt inom de förvaltningsområden du arbetar med. FO Koncerngemensamt Stöd innehåller enheter som HR, Kommunikation, Projekt-och Portföljkontoret samt Operational Excellence. Till vårt förvaltningsarbete använder vi förvaltningsmetoden PM3. Du tillhör ett team om ca 10 personer och rapporterar till chefen för Verksamhetsutveckling.

Några av dina arbetsuppgifter:
  • Nära samarbete med verksamheten och IT-avdelning genom att kravställa och kommunicera verksamhetens behov, samt att ta fram och verifiera lösningsförslag
  • Tillsammans med IT leda arbetet med kravinsamling, testning samt att verifiera och godkänna interna och externa leveranser
  • Samla verksamhetens krav till årlig förvaltningsplan samt i löpande dialog säkerställa rätt prioritering och plan för IT-förvaltningen inom gällande ramar
  • Ansvara för budget, prognos samt utfall. Detta innebär bl.a. att kontera fakturor för arbete som genomförts av leverantörer i det förvaltningsobjektet du ansvarar för
  • Arbeta med att utveckla och analysera processer för att säkerställa nuvarande och framtida systembehov
  • Leda och delta i förvaltningsmöten, möten med verksamhet, leverantörsmöten, mm
  • Stödja förvaltningsobjektets affärsområden i det löpande förändringsarbetet och delta i utvecklingsarbetet av våra tjänster
  • Rapportera framdrift och avvikelser inom förvaltningen till förvaltningens styrgrupp
Vem är du?

Du blir en viktig del av Preem - en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer - från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.

Tjänsten är en tillsvidare anställning med placering på Preems huvudkontor i Stockholm.

Har du den här bakgrunden?

Du trivs med, och har erfarenhet av, att agera i gränslandet mellan verksamheten och IT. Du har en akademisk utbildning inom lämpligt område t.ex. ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande. Du har lätt att förstå affärs- och verksamhetskrav och översätta dem till relevanta IT- lösningar. Du har minst 2-3 års erfarenhet av förvaltningsledning (gärna PM3), budgetarbete, kravspecificering, mm. Det är meriterande med erfarenhet av projektledning. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet.

Är det här du?
  • Stresstålig med förmåga att koordinera och prioritera flera projekt parallellt
  • Strukturerad, ordningsam och noggrann
  • Social och kommunikativ med en lösningsorienterad och proaktiv inställning
  • God samarbetsförmåga - lätt för att anpassa dig till olika situationer och människor
  • Van att ta ansvar och arbeta självständigt genom att driva både operativa och strategiska frågor
Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar Preem med Invici.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anders Zetterlund. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.
Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
28 jan
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Rekryteringen hanteras av
Invici

Inga fler liknande jobb tillgängliga