Rekryteringsmäklaren i Norden AB · Publicerad 9 feb

Som inköpscontroller är din uppgift att skapa/behandla/godkänna inköpsprisfiler från leverantörer, analysera, rapportera och följa upp väsentliga nyckeltal. Du kontrollerar och uppdaterar att rätt pris, förpackningsenhet och rabattkod finns registrerade i systemen. Du arbetar nära inköpschef och kollegor på inköpsavdelningen och stöttar dem med beräkningar, statistik och nyckeltalsuppföljning.

Dina arbetsuppgifter:
  • Bistå inköpsavdelningen med inköpsanalyser bl a inom områden där avvikelser eller förbättringspotential kan identifieras och kan vara av betydelse inför upphandlingar.
  • Ha kontinuerlig kontakt med ett 20-tal leverantörer för uppdatering av inköpspriser som läses in Microsoft Dynamics NAV/4PS (affärssystem), Symbrio (inköpsprogram) och i Maxikod (kalkylprogram).
  • Uppläggning/underhåll av leverantörskataloger i Assemblins inköpssystem Symbrio och underhåll av leverantörskundnummer kopplat till Assemblins avdelningar.
  • Skapa och underhålla filer i Symbrio för klassade produkter som "bästa val" på resp leverantör. Rensa filer med inaktuella artiklar eller information.
  • Säkerställa för att rätt debitering görs och att premier betalas ut enligt rådande inköpsavtal.
  • Ge stöd vid arbete med kundprislistor och vara företaget behjälplig med prissättningsfrågor.
  • Supporta inköpsavdelningen med analyser inför leverantörsförhandlingar.
  • Ansvara för processen att utveckla våra leverantörers kvalitet (PDCA), att säkerställa att möten sker på rätt nivåer och att aktiviteter följs upp av rätt personer i bolaget.
  • Du rapporterar till inköpschefen och du är placerad på kontoret i Västberga.
Det finns möjlighet till att i viss mån få arbeta hemifrån och ha flexibla arbetstider.

Din bakgrund/personlighet:
  • Du är expert på Excel och du har en god erfarenhet av att hantera stora mängder datainformation eftersom du ansvarar för inläsning, behandling och uppföljning i affärssystem och i dataprogram.
  • Med stor systemförståelse och expertkunskap inom Excel och databashantering använder du din analytiska förmåga att utarbeta egna analysmodeller och ta fram statistik, nyckeltal och göra prisberäkningar samt finna avvikelser och åtgärda i systemen.

  • Du är van vid att arbeta under tidspress och hantera stora mängder datainformation.

  • Driven, snabb, serviceinriktad, noggrann, strukturerad och intresserad av affärer är några egenskaper vi uppskattar hos dig som person.
Vi erbjuder:

  • Ett kvalificerat och självständigt arbete i ett spännande och expansivt företag där dina insatser gör skillnad. Assemblin värnar om sin personal att de ska trivas och utvecklas. Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor.
Ansökan och kontaktperson:
I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94 alt maila till marie@rekryteringsmaklaren.se.

Du mailar din CV och ansökan till marie@rekryteringsmaklaren.se.

Välkommen att söka! Urval sker löpande.

Controller, inköpscontroller, inköpare, inköpsstrateg, inköpsanalytiker, inköpssamordnare, Price Manager, Purchase Controller, Category Manager, Business Controller, Market Controller, produktchef, elprodukter, elinstallation
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är cirka 8 miljarder SEK och med mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är. För dig.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga