Rohde & Schwartz Sverige AB · Publicerad 11 apr 2019

Har du bred erfarenhet av order- och kontorsadministration, trivs i en varierad roll med stort ansvar och söker en ny utmaning? Vill du arbeta på ett internationellt marknadsledande företag inom elektronik- och telekomsektorn som bibehållit en familjär känsla där du blir en viktig och sedd medarbetare?

Tjänstebeskrivning

Orderhantering är en central roll inom Rohde & Schwarz Sverige och innebär täta kontakter med såväl säljare och kunder som med vårt moderbolag i Tyskland.

Arbetsuppgifterna innebär bl a att ta emot och administrera kundorder gentemot våra trevliga kunder samt regelbunden uppföljning av lagd order i dialog med Rohde & Schwarz huvudkontor i München. Tjänsten består också i att vid behov boka transporter och hålla kontakt med transportörer. Efter leverans ingår ansvaret att fakturera kunden.

Du kommer också att vara sammanhållande kontaktperson mot företagets serviceleverantörer för fastigheten, hantera mobilabonnemang och sköta kontakter med larm- och städfirmor. Ett samordnande ansvar för kontorets lokaler, utrustning och stödfunktioner ingår också i tjänsten förutom sedvanliga administrativa rutiner inom order och logistik.

Din bakgrund

Ett krav är tidigare erfarenhet av orderhantering, fakturering och kundkontakter. Bolaget kommer inom en snar framtid att börja använda SAP och vi ser gärna att du har arbetat med SAP tidigare. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter med huvudkontoret i Tyskland samt med kollegor runt om i Europa, behöver du utöver svenska även behärska engelska i tal och skrift. Kunskaper i tyska och tidigare erfarenhet av bokföring är meriterande, men inte ett krav.

Som person är det viktigt att du är ansvarstagande och planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du bör vara van att fatta självständiga beslut och ha ett flexibelt förhållningssätt till uppkommande situationer och kollegor.

Denna roll ser vi som mycket viktig och du kommer att ingå i ett dedikerat och ansvarstagande team med högt i tak och stark sammanhållning. Vi finns på tre orter i Sverige och du kommer att arbeta från trivsamma lokaler på vårt svenska huvudkontor i Skarpnäck söder om Stockholm. Vi arbetar med förmåner som bl a tjänstepension, friskvårdsbidrag samt teamstärkande aktiviteter.

Ansökan

Vi ser gärna att du börjar under Q2 2019 och intervjuer för tjänsten kommer att ske löpande. Sök tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan senast den 29 april 2019!

About us

Founded more than 80 years ago, Rohde & Schwarz is one of the world’s leading manufacturers of information and communications technology products for professional users. Initially focusing on RF engineering and RF applications in test and measurement, radio-communications and broadcasting, the company has continually expanded its fields of activity over the past decades. In the meantime, Rohde & Schwarz has also become one of Germany’s largest manufacturers of IT security products. Read more about us at rohde-schwarz.com
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
löpande
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Transport & Logistik

Inga fler liknande jobb tillgängliga