Rubino Rekrytering Aktiebolag · Publicerad 23 sept

Marknadschef / Trade marketing Manager / Marketing Manager / FMCG / DVH / Horeca / Beslag / Bygg /

Grohe har en stark försäljningsutveckling i Sverige och söker därför marknadens vassaste:

Marketing Activation Manager, med placering Stockholm



Vi fortsätter utvecklingen i Sverige och stärker vårt vassa team med en Marketing Activation Manager (Trade Marketing Manager). I rollen så kommer du tillsammans med Sverigechefen utveckla och ansvara för Grohes marknadsaktiviteter i samtliga försäljningskanaler från grossister, kedjor och andra stora kunder. Du kommer att arbeta med marknadsaktiviteter med de olika kanalerna, där den traditionella HVAC kanalen är störst. De viktigaste aktörerna här är VVS grossister och deras servicecentra, samt VVS kedjor med installatörer och utställningslokaler. Strategier och planer kring Projektmarknaden kommer också att prioriteras, förutom kök kedjor / butiker och "gör det själv" (DIY) / byggvaruhus.

Vi erbjuder dig frihet under ansvar och möjlighet att göra en markant skillnad i vardagen. Hos oss får du det bästa av två världar - känslan av att vara en del av den kärngrupp i den nordiska organisationen, samt att vara en viktig del i ett av världens största företag. Grohe är en arbetsplats med en dynamisk och informell kultur, men med tydliga strategier och mål.

Vi söker dig med höga ambitioner kring din karriär inom marknadsföring och med en högre relevant utbildning, eller motsvarande inom området. Du skall ha arbetslivserfarenhet företrädesvis från marknadsrelaterade roller inom B2B och / eller B2C. Erfarenheter från snabbrörliga konsumentvaror (FMCG) samt VVS, byggmaterial eller köksindustrin är meriterande. Som en del av ett internationellt företag, är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kan du ett annat nordiskt språk är det givetvis positivt då vi samarbetar Nordiskt.

Huvuduppgifter / ansvar:
  • Operativt genomföra marknadsstrategier inom våra viktiga B2B och B2C-kanaler
  • Utveckla och genomföra marknadsförings och aktivitetsplaner för våra viktigaste kundgrupper
  • Skapa marknadsanalyser samt analyser av konkurrenter, priser, etc.
  • Utveckla försäljnings och marknadsföringsmaterial
  • Utveckla och presentera kampanjer tillsammans med våra kunder
  • Arbeta strategiskt, proaktivt och kreativt för att öka marknadsandelen
  • Aktivt deltagande i samband med interna och externa säljaktiviteter
  • Planera, koordinera, utveckla och genomföra aktiviteter såsom produktlanseringar, kampanjer och mässor
  • Vara beredd på att kunna resa mycket i tjänsten
Vi skulle vilja beskriva dig som strategisk och analytisk, men med en operativ och handlingsinriktad profil med affären i fokus. Rollen ger dig omfattande kundkontakter, vilket kräver lösningsorientering och goda relationsbyggande förmågor. Vi värdesätter kreativitet, initiativförmåga och proaktivitet. Utbudet och omfattningen av de uppgifter som du kommer att ansvara för är stort och brett. Detta kräver självständighet, struktur samt en förmåga att prioritera tillsammans med en stark målinriktning. Du har B körkort och måste vara beredd på att från tid till annan arbeta utanför ”normala” kontorstider.

GROHE har ett team med engagerade och kvalificerade medarbetare. Du kommer att ha utmanande arbete och möjligheter till professionell och personlig utveckling i en ledande globalt företag som erbjuder internationella karriärmöjligheter och konkurrenskraftig ersättning. Fast lön med bonus, samt de viktigaste verktyg du behöver för att leverera. Du utgår från vårt kontor i Sickla.

Ansökan
Ansöker gör du via vår rekryteringspartner Rubino Rekrytering på www.rubino.se under rubriken ”Lediga Jobb” snarast då vi går igenom ansökningarna löpande. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga