Söderberg & Partners · Publicerad 24 juni 2020

Vill du utvecklas inom koncernredovisning och financial control? Lockas du av en roll med stora utvecklingsmöjligheter i en entreprenörsstyrd och förvärvsintensiv internationell koncern med stark tillväxt? Då ska du definitivt läsa vidare! Koncernen har växt kraftigt de senaste åren med internationell expansion på bred front och vi letar efter dig som vill bli en viktig del av Group Finance under den fortsatta tillväxtresan. Söderberg & Partners har i dagsläget dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna, Luxemburg och Spanien.

Detta söker vi
Nu söker vi en Group Financial Controller till Söderberg & Partners. I rollen kommer du att vara en del av Group Accounting & Financial Control som består av fem personer. Teamets huvudsakliga ansvar är att säkerställa korrekt inrapportering från koncernens dotterbolag inklusive konsolidering av månads-, kvartals- och årsbokslut samt framtagande av årsredovisning. Gruppen ansvarar även för framtagande av finansiell information till koncernens styrelse, ledning och CFO. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med Group Business Control och lokala Finance Managers. Vidare kommer du att driva och medverka i diverse förbättringsprojekt för att utveckla och effektivisera teamets processer.

I rollen kommer du att rapportera till Head of Group Accounting and Financial Control. Tjänsten är placerad på Söderberg & Partners huvudkontor centralt beläget på Regeringsgatan i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsbetsuppgifter kommer att vara:
  • Ansvarig för ett eller flera länders rapportering och vara primär kontaktperson mot lokala Finance Managers
  • Konsolidering och kvalitetssäkring av koncernens legala månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Upprätta förvärvsanalyser, driva onboarding-processer och integrera nya bolag i koncernen
  • Transfer Pricing
  • Rapportering till koncernledning och övriga intressenter
  • Ta fram och utveckla interna styrdokument och instruktioner avseende finansiell rapportering
  • Utveckla och förbättra processer inom Group Finance
  • Utveckla teamets arbete med internkontroll
  • Göra delar av årsredovisningen för moderbolaget och koncernen
  • Systemadministration i koncernkonsolideringsverktyget Cognos
Din profil
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Därefter har du ca 3-5 års erfarenhet från revision och är nu redo att ta steget till koncernredovisning, alternativt arbetar du i en liknande roll idag. Du är en van Excelanvändare och har med fördel ett intresse för digitalisering och Business Intelligence. Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat. En god förmåga att uttrycka sig i skrift anses meriterade såsom intresse eller vana av att driva projekt och arbeta med förändringsledning.

Du som person
För att lyckas i rollen på Söderberg & Partners är du en strukturerad person som värdesätter att leverera hög kvalité på det du lämnar ifrån dig. Du är van vid att självständigt driva ditt arbete framåt, ifrågasätta och ta initiativ till förbättringar där du ser dem. Vidare är du intellektuellt nyfiken, intresserad av att lära dig nya saker samt gillar att hitta lösningar i olika situationer. Eftersom du i rollen kommer att ha många kontaktytor inom organisationen är det viktigt att du är kommunikativ och trivs i samarbetet med andra.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Söderberg & Partners med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan (CV & Personligt brev) så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Filippa Gernandt på Prodiem, tfn 073- 384 23 94 alt Anna Abrahamsson, 070- 691 01 35.

Välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio analytiker men har idag vuxit till 2200 medarbetare i sju länder. Vi är nu en av Sveriges ledande finansiella rådgivare som tror på värdet av att tänka annorlunda, ständigt ifrågasätta, förändra och utveckla det traditionella arbetssättet i vår bransch. Vi är våra kunders strategiska partner där vi erbjuder rådgivning inom pension och företagsförsäkringar, förmögenhetsförvaltning samt utvecklar en mängd digitala HR-verktyg inom people management. I grund och botten handlar vårt erbjudande om att hjälpa människor och företag att fatta välgrundade beslut i frågor som påverkar deras ekonomi och liv - vi arbetar proaktivt idag för att våra kunder ska leva ett tryggare och rikare liv imorgon. Det entreprenöriella drivet genomsyrar därför hela organisationen och med korta beslutsvägar ges stort utrymme för egna idéer. Vi har dessutom valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare både i arbetet och på fritiden. Läs mer på www.soderbergpartners.se
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller

Inga fler liknande jobb tillgängliga