SGDS & Dahl · Publicerad 26 aug 2021

SGDS & Dahl söker en PIM-ansvarig....
Med över 100 års erfarenhet och en vision om att vara den ledande värdeskaparen i branschen där stort fokus och satsning ligger på det digitala - söker nu SGDS & Dahl en PIM ansvarig till kontoret i Bromma. Utvecklingen av digitala affärer på SGDS & Dahl går i en rasande fart och har stort fokus inom hela koncernen. Det är en spännande resa man kommer få vara med om som ansvarig PIM med mer än 100 000 artiklar i sortimentet online.

Organisationen SGDS (Saint Gobain Distribution Sweden), som består av bolagen Bevego, Dahl, Kakelspecialisten, Konradssons Kakel samt Optimera ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. Bolagen utgör navet mellan tusentals leverantörer och hantverkare. Man kan erbjuda totalt ca 700 000 produkter, finns med ett 150 tal butiker runt om i Sverige och totalt ungefär 3000 anställda med en omsättning på drygt 15 miljarder. Med, ledord som tillgänglighet, tillförlitlighet samt kompetens har man alltid samma ambition - att med kunskap om produkt och affär stötta sina kunder.

Om rollen
E-handeln inom SGDS och Dahl har vuxit stadigt senaste åren och omsätter snart mer än den fysiska butikshandeln. Ett vinnande koncept är att SGDS satsar online. Utöver den enorma satsningen man gör på ex Scanna & handla app , är att man nu är i full gång med att implementera en ny PIM-plattform. Som ansvarig PIM är du den som kommer ta över rodret för projektet och styra det i hamn. Du kommer att rapportera till Chef Digitala Affärer och utöver det kommer även följande arbetsuppgifter ligga på ditt skrivbord:
  • Applikationsansvarig för Dahl - samla in affärskrav inom Dahl och prioritera dessa.
  • Översätta affärskrav till funktionskrav som underlag till utveckling.
  • Ansvara för backloggen för utveckling för SGDS, prioritering i enlighet med affärsvärde.
  • Bygga teamkänsla i PIM-forumet för de olika bolagen.
  • Delta i olika forum inom industrin för exempelvis utveckling av standarder.
  • Nära kontakt med sälj- och marknadsavdelningen.
  • Nära kontakt med IT-avdelningen som står för systemarkitekturen, förvaltning mm.
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har akademisk examen inom systemvetenskap, IT eller motsvarande. Du är väl förtrogen med PIM-system och har troligtvis arbetat i liknande befattning. Du är lösningsorienterad och vana att jobba både operativt samt strategiskt.
  • Du bör besitta projektledarkompetens, gärna från tidigare lyckade implementeringar.
  • Kommunikativ
  • Kvalitetsmedveten
  • Trivs att jobba i team
  • Operativ strateg
  • Måste ha ett eget driv
Din bakgrund
  • Jobbat med förändringsledning
  • Tidigare erfarenhet av e-handel
  • PIM erfarenhet
  • MDM - master data
  • Erfarenhet av Jira eller liknande ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet av testledning
Hos SGDS drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar alltid efter att göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. Så ser du detta som en fantastisk möjlighet för dig så vänta inte! Ansök redan nu! Intervjuer kommer att ske från mitten av augusti.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Cecilia Lallerman. Alla intervjuer kommer under rådande omständigheter initialt att ske via videomöten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan här i annonsen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
16 okt 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga