SJR · Publicerad 21 juli 2020

Vi på SJR söker nu en Backoffice medarbetare inom Clearing och Settlement till vår kund som är en välkänd svensk Bank. De sitter i ljusa och fräscha lokaler i Stockholm. Banken står inför en förändring där de ska ta hem Backoffice verksamheten under hösten 2020 samt att de under 2021 ska implementera ett nytt Handels och - värdepapperssystem. Därför söker de nu en konsult som ska vara med att stötta och driva denna förändringsresa.

Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti och väntas pågå 6-12 månader.

Arbetsuppgifter;

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara;
  • Daglig settlement och flytt i Euroclear
  • Lösa Leveransproblem
  • Likvidhantering
  • Avstämningar
  • Årsskifteshantering
  • Myndighetsrapportering
  • Resurs till Övriga Backoffice
Vem söker vi?

Vi söker dig som har arbetat som Backoffice administratör i några år och har förståelse av värdepappersflödet.
Eftergymnasiala studier inom ekonomi och bank/ finans är meriterande.
Tidigare erfarenhet av Euroclear och post trade och även meriterande om du har kunskap inom Wizer.

Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du gillar att hitta nya lösningar och tänka nytt. Vidare gillar du att skapa relationer och har lätt att samarbeta med andra människor.

Eftersom det kommer ske många förändringar där arbetssätt och målsättningar kommer att förändras så behöver du vara en person som kan hantera detta.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 076 647 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-08-10.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.


Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel:
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga