SJR · Publicerad 15 sept 2020

Om företaget

Bliwa Livförsäkring är ett kundägt försäkringsbolag som erbjuder personförsäkringar för grupper av individer. Bliwa befinner sig mitt i en spännande tillväxtresa där kundcentrering och digitalisering möjliggör både nya marknadsplatser, förenklad och mer individanpassad hantering. I moderna och trivsamma lokaler arbetar idag ett 150-tal medarbetare där kulturen präglas av tillit, högt engagemang och prestigelöshet. Bliwa erbjuder ett brett utbud av förmåner och gillar att sätta guldkant i vardagen genom gemensamma aktiviteter som till exempel AW:s, hälsoaktiviteter och frukostar.

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta i en bred och spännande roll där du kommer att få användning av din analytiska förmåga och ditt intresse för affären. Du kommer arbeta nära redovisning, ekonomi, övriga controllers samt aktuarier för att driva de finansiella processerna framåt och stötta verksamheten. Vidare kommer du att driva och medverka i diverse projekt för att utveckla och effektivisera processer och rutiner.

Du kommer att tillhöra enheten Finans som i dagsläget består av 7 personer och du kommer att rapportera till CFO. Tjänsten är centralt placerad på vårt trivsamma kontor på Fleminggatan i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att kunna påverka innehållet i rollen, men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Ansvarig för att upprätta kvartalsvisa resultatanalyser
  • Driva resultatuppföljningsmöten med Business Control, aktuarier, redovisning och underwriters
  • Ansvarig för processen kring kontroll och uppföljning av intäkter och kostnader
  • Ansvarig för budget- och prognosprocessen
  • Delaktig i sammanställning av material inför styrelsemöten
  • Delaktig i uppföljning och analys i bokslutsarbetet
  • Ansvarig för löpande och diverse ad-hoc analyser för att stötta verksamheten, enheten och ledningen.
  • Kontaktperson till verksamheten inom dina ansvarsområden

Din profil


Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Därefter har du minst 5 års erfarenhet från en roll som Financial Controller eller som Business Controller. Det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av redovisning, finansiell analys och kontroll. Du är en van Excel användare och är van att hantera större datamängder. Du har erfarenhet och vilja att arbeta nära affären där du kan skapa ett tydligt värde för verksamheten. Vidare är du van att leda andra och har med fördel ett intresse för effektiviseringsarbete. Erfarenhet från finansiella bolag, särskilt försäkringsbolag är meriterande.

Du som person

Som person är du en nyfiken, driven och affärsinriktad. Du är lösnings- och målorienterad och van att driva ditt arbete framåt. Du ser vad som behöver göras och kommer gärna med förslag till förbättringar. Det är även viktigt du är en flexibel person som är bra på att skapa struktur i en förändring miljö.

Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med kollegor inom såväl enheten som andra berörda enheter inom Bliwa. Det gäller att du är lyhörd för organisationens behov likväl har förmågan att kunna kommunicera på ett rakt och tydligt sätt inom ditt område.


Ansökan


Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse.

I denna rekrytering har Bliwa Livförsäkring valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Van Egeraat på 070 4715908. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-10-20

Varmt välkommen med din ansökan!

Titel: Financial Controller
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
14 nov 2020
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga