SJR · Publicerad 11 apr 2019

Är du en ambitiös och noggrann ekonomiassistent inom leverantörsreskontra som söker nya utmaningar i ett bolag med stort hjärta och snabba fötter?

SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra. Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta
  • Registrering av leverantörer och hantering av fakturor via Palette
  • Avstämningar, betalningar, och hantering av intern och extern kontakt
  • Agera Superuser i Palette och vara bankens kontaktperson för frågor gällande leverantörsreskontra
  • Effektivisera arbetet inom avdelningen och delta i förändringsprojekt
  • Arbete i affärssystemet iScala.
Du kommer att ansvara för leverantörsreskontra-processen och ingå i ett team på sex personer som rapporterar till Head of Accounting & Payroll. Vår kund är en specialistbank där arbetsklimatet präglas av delaktighet och beslutskraft. Du kommer att sitta i Vasastan, med närhet till St Eriksplan.

Din bakgrund
Vi tror att du som söker har någon form av utbildning inom ekonomiområdet, samt ett par års erfarenhet av självständigt arbete inom leverantörsreskontra.

Du har goda kunskaper i Excel och vana av att arbeta i olika affärssystem. Erfarenhet av Palette och/eller iScala är meriterande.

Du har även goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Du är en ansvarstagande och strukturerad teamplayer som även är van att arbeta självständigt. Vidare är du prestigelös och nyfiken på förändringar.

Låter detta som du? Ansök redan idag!

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-05-03.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.


Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga